Alla inlägg under maj 2010

Av Viola Klasson - 30 maj 2010 23:16

Har jobbat hela helgen och med det menar jag JOBBAT! Stängde i Fredags kväll, Göran och brudarna, he he. :-) Var uppe med tuppen igen på Lördagen och började klockan 07.00 Skulle slutat klockan 15 men fick hoppa över till kassan ca två timmar. Så min stämpeltid blev 07.00-17.30 Det blev en riktigt lång dag som avslutades med mat på Max med Jenny och Melwin. Därefter blev det film och mys med dom. Kom hem runt ca 23.30 och är redo för sängen, men då hade grannarna under mej röjarfest till ca kl 2 i natt. Somnade därefter nångång och så ringde klockan 05.45 i morse. Lagom pigg jag var då.. Inte.. Jobbade 7-15 idag sen blev det grillning i Klinte med mormor, morfar, lillebror, morbror Fredrik och Amanda. Nu är jag hemma och pustar ut efter en lång stressig helg. 

Imorgon börjar dagen med lite fix. Ska byta mina persienner så jag kan få upp rätt storlek. Sen blir det jobb 14-19 och därefter blir det en öl på Joda med dom bästa.  :-) Jennie, Helle, Anna, Ev Malle och Jimmie och kanske någon mer. Ett härligt litet gäng att mysa med imorn kväll. :-)

Nu blir det strax sängen. Godnatt och sov gott alla!

Puss och kram <3 

Av Viola Klasson - 27 maj 2010 21:49

Hej alla glada!


Har varit en lång dag idag.. Började ju med en extremt stressig kväll på jobbet igår.. Därefter blev det hem för att pusta ut en stund och sedan hoppa i säng en timme senare.. Hade svårt att sova men klev onekligen upp halv 7 i morse och var PIGG. :-) Händer sällan att jag är pigg efter så pass lite sömn.. Underligt! 

Hur som helst så stämplade jag in på jobbet kvart i 8. En stund tidigare än jag började. Hann med att hjälpa Pernilla med borden, tidningarna och lite annat också innan klockan slog 8. Hade lite skuldkänslor för att jag inte hann med allt jag skulle igår kväll.. Men det blir så när det är kort om personal och mer kunder än man räknar med att det ska vara..

För övrigt rullade dagen på fort tycker jag. :-)


Har planerat en avskedsmiddag för Anna på måndag kväll så nu ska vi dra ihop några stycken från jobbet och bestämma ett ställe och en tid som passar alla. Mysigt ska det bli! Sen är det firmafest på lördag nästa helg. Ska bli riktigt skoj också! Massa kul event som ligger framför oss nu. :-) Kul att ha något att se fram emot när man jobbar så himla mycket för övrigt annars. Lite nöjen måste man hinna med också ibland. :-)


Efter jobbet idag bjöd Kalle och Danne på pannkakor så åt mat där och pratade lite med Leo och hans tjej Fanny som också var där. 

Därefter har jag städat lägenheten här hemma. Jösses vad fort det blir dammigt, även om man bor själv.


Nu surfar jag och pratar med Ingemar på msn. Trevligt! :-)

Har även messat med exet ikväll igen.. Han är på ön och jobbar igen visade det sig, men åker hem igen imorn. Får se om man hinner ses en stund imorn kanske. Hade varit roligt. :-)


Se om jag hittar något bra nu att se på tvn.. Annars blir det datorn en stund till och sen försöka sova kanske.. 


Ha en bra kväll!


*Lova att du aldrig glömmer bort mig*

Av Viola Klasson - 26 maj 2010 23:13

Anna på jobbet jobbade sin sista dag hos oss idag. Hon har sagt upp sig och flyttar hem till Nynäshamn som hon kommer ifrån. Usch vad vi kommer att sakna henne! Men som tur är hinner vi med en avskedsmiddag innan hon flyttar. :-) Och såklart kommer hon hit igen och hälsar på! :-)


Ogillar kvällens stängning på jobbet.. Jag hann inte med allt jag skulle göra i förbutiken och Jennifer som var kassaledare var tvungen att vara i kassan. T.O.M Göran som hade jouren var i kassan och hade scanningen hela kvällen nästan. Massor av kunder så det var hopplöst att hinna med allt man förväntas hinna med.. Hatar att behöva lämna kvar saker till den som börjar kl 7 dagen efter. Jag börjar kl 8 imorn så går dit en stund tidigare och hjälper Pernilla med öppningen och det jag missade. Det är det minsta jag kan göra. Allt för att hjälpas åt. 


Fixade fint på min balkong igår när jag var ledig. Köpte utemöbler, ett bord och två stolar. Ett spann som jag planterade några blommor i och en annan blomma blev omplanterad för utomhusbruk. Finfint blev det. Bilder kommer senare vid tillfälle.. 


Sara, jonny och lilla Kevin var förbi mig på fika oxå idag. Trevligt var det! :-)


Nu messar man med exet oxå.. inte var dag han hör av sig! Men trevligt är det! Skönt att man är bra vänner! :-)


Nu blir det något att äta och därefter sängen så man orkar upp igen om några timmar..


Kram och godnatt alla! <3

Av Viola Klasson - 24 maj 2010 11:05

Jag som skulle vara duktig att börja blogga men är ännu lite seg på det.. Ska bättra mig!

Hela förra veckan bestod av massa jobb, men också grillande med vänner i Levide i Fredags och fest i Lördags. Fick följa med en vän på Kommunals 100 års-jubileum där det bjöds på grillspett, pitabröd och grönsaker. Maten var helt okej, nackdelen var att man fick stå upp hela kvällen vilket var en aning jobbigt. Underhållningen var desto bättre. Först var det ståupp-aren Lennie Norman som var mer eller mindre galen. Helt otrolig och jag skrattade så jag hade ont i magen, ha ha. :-)

Därefter var det en kille som är helt makalöst bra på piano, självaste Robert Wells. det var en grym upplevelse att se honom live. :-) Träffade på Pernilla och Ulf från jobbet. Lite otippat men trevligt. :-) Efter det åkte vi hem. Jag skulle jobba igår och var inte sugen på att gå ut efter. Hoppas på utgång denna helg istället. ;-)


Tidigare bodde jag ju hos mina vänner, Kalle och hans son Danne. Danne fyller 22 år idag så det blir ett besök där innan jobbet tror jag. Jobbar 14-19 idag och sen blir det nog ett besök till där ikväll. :-)

Igår kväll gick jag hem till min vän Jenny efter jobbet som bjöd på kaffe. Mia och Jocke var även där med sin 3 månaders bebis Casper, så det blev lite bebismys där. Jag vill också ha! :-) Får satsa på att skaffa mig en partner först tror jag.. Lättare sagt än gjort dock. 


Tänker mycket på min mamma och önskar att hon kunde bo här istället.. Hon och hennes man bor utanför Ulricehamn. I närheten bor mina två småsystrar i ett fosterhem. Saknar dom väldigt mycket och tänker ofta på dem.. Blir ett besök hos dem när jag har semester så att jag får ro om dem! :-)


Nu blir det kaffe och en och annan godisbit sen är det dags att fräscha till sig. 


Puss och kram <3

Av Viola Klasson - 10 maj 2010 23:35

Hej och välkomna till det första inlägget..


Jag hade skapat en annan blogg för ett tag sedan men kommer inte in på den tyvärr, då den är låst till IP-adressen på min mosters dator i Kumla. My mistake! 

Så det blev att starta en helt ny blogg istället men det är skoj det med..

Dagen idag har bestått av en lugn förmiddag, jobb 14-19 på maxi och därefter umgänge med vänner hos Kalle och Danne som jag tidigare varit inneboende hos.

Finns inte så mycket mera att skriva om ikväll men jag lär skriva här varje dag och prata av mig lite när jag känner att jag behöver lätta hjärtat lite. 

Ta hand om er och ge varann kärlek! Ni är alla värdefulla. Puss och kram från mig.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards