Alla inlägg under juni 2011

Av Viola Klasson - 27 juni 2011 23:15

Oj oj oj.. Vart ska jag börja någon stans.. Det blev en lång vecka med jobb och galna händelser. Nu har semestern och lugnet äntligen börjat! :)


Midsommarafton bjöd Ingemar och Wictoria in till lamm-grillning och fest. En spännande kväll med många trevliga människor och roliga intressanta stunder. En och annan fylla och galna upptåg vart det. Förbaskat skoj och mys! :)

Lördagen så var det dags för jobb dem fyra sista timmarna innan semestern. Sen hämtade Kalle mig på jobbet och körde ut mig till Hall igen för att jag skulle vara barnvakt åt Liv och Nell. Kvällen där spenderades med dem, Håkan o Elle och deras barn, Simon och Hannah. När barnen somnat såg vi film och åt lite chippa. 

Söndagen spenderades mestadels i  solen. Jösses vilken bränna jag fick i ansiktet och på kroppen. Hoppas bara att det övergår till lite brun färg iaf. :P 

På kvällen var det meningen att jag skulle samåkt med Inger och Janne hem, men blev kvar en natt till I Hall hos Ingemar. :) Blev filmmys halva natten med han, Håkan och Elle. 2 filmer, kaffe och några glas rött senare så hade vi nästan somnat allihopa på soffan. Min sovplats blev där för natten och morgonen idag var lagom seg. Men helt klart värt det efter den trevliga aftonen o natten med dem! :)


Kom hem sent i eftermiddags och har roat mig med städning och annat pyssel. Inväntar en vän som skulle knoppa över men antar att det blir imorgon istället. Det visar sig. :)


Nu blir det strax sängen efter denna härliga helg! Mitt varma tack till alla inblandade för mysiga stunder! :) <3 Trots att det skedde lite oväntade grejer också så är jag ändå nöjd med helgens alla bravader! ;)


Puss och godnatt på er! <3

Av Viola Klasson - 20 juni 2011 23:26

Så ser livet ut just nu. :)


Är hemkommen från en vecka i Kumla. Allt har gått bra och det känns bra i hjärtat! <3


Gårdagen bjöd på ett födelsedagskalas med goda vänner. Dom flesta av alla underbara människor man har omkring sig fanns på plats. Riktigt kul, och mysigt vart det också! ;) 


Har nu en härlig vecka framför mig som är fylld av jobb innan det är dags för 4 veckors välförtjänt semester. Fullt tempo i butiken och dagarna rusar snabbt förbi! Massa nya människor att lära känna i sommar och kul är det att gamla ansikten kommer tillbaka! :) Älska sommaren! :)


Onsdag kväll ska spenderas hos syster för att fira minstingen Albin som fyller hela 4 år. Stora killen! :) Får bli presentletande imorgon! :)


Midsommarafton blir det lammgrillning i Hall hos Ingemar. Kommer bli en hej dundrande kväll med massa bus och härligt umgänge! :) Ser fram emot det! <3


Puss på er! <3

Av Viola Klasson - 2 juni 2011 00:00

Dagarna rullar på fort och idag är det redan den 1:a Juni. Eller den 2:a Juni om vi ser till klockslaget då detta inlägg skrivs! ;) Sommaren är här och dagarna är riktigt varma nu. Minst 22 grader varje dag ca. Underbart! :)


Har nu bokat biljetterna till att se Europe och Takida på sin tält-turné den 1:a Augusti i Visby. Ska bli riktigt kul! Kan ju inte så många låtar av Europe förutom The Final countdown och nån till men det ska bli kul att se dem ändå! :).Takida har jag sett en gång förut på Wisby Strand och dom är jag ett stort fan av! :) 


Om man ser tillbaka på mitt förra blogginlägg så är detta mera positivt! :)


Min tio timmars dag på jobbet idag började mycket bra! :) En av dem första kunderna jag hade i förmiddags chockade jag genom att berätta att hon vunnit en högvinst på ett lotto-spel med joker. 34 kr var hennes insats och hon gick hem med 20.000 kr. Helt fantastiskt att få ge ett sånt besked, och vilken lycka! Hon skulle iväg till Bahamas sa hon. :) Jätteroligt! :) 

Hela den grejen gjorde ju att jag föll in i hennes lyckorus så dagen har rullat på bra i en glad och positiv anda. :) Fick även en snabb blick av lite ögongodis idag vilket gör gott i kropp och själ! ;) 


Har nu ett par tuffa dagar framför mig med jobb och annat. Sen bär det den 9:e iväg till Kumla för att få krama om en viktig person i mitt liv och spendera ett par extremt jobbiga dagar med henne och sambon! Ser inte fram emot alla tråkigheter, men det ska ändå bli kul att träffa dem! Tillsammans är vi starka! <3


Ser även fram emot semestern som äger rum vecka 26-27-28 och 29. :) Ska bli helt underbart! :) <3


Nu är det dags för sängen. Börjar bli riktigt trött nu. Imorgon är jag ledig så då blir det lite fix hemma och sen sola tänkte jag! Behöver tillföra min kropp lite D-vitamin. Dock åker solcremen på då jag bränner mig väldigt fort. :( 


Grattis till alla årets nyblivna studenter! Mösspåtagningen ägde rum på ön i eftermiddags! :) 


Hoppas alla får en härlig helg! :) 


Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards