Alla inlägg under september 2011

Av Viola Klasson - 30 september 2011 12:55

Och med den kommer alla vackra färger, då bladen på träden ändrar färg, innan dom trillar ner och det blir tristare väder. Men som det är nu kan man njuta av hösten. Härligt friska vindar och skönt att solen tittar fram om dagarna. Än kan regnet och blåsten hålla sig borta ett tag till tycker jag. :) Såsom hösten är nu så gillar jag den!


Livet rullar på, och det som har varit jobbigt en period här, har klarnat upp sig mer och mer och nu tänker jag inte på det så mycket längre. Man får försöka att se positivt på saken. Inget ont som inte för något gott med sig som man brukar säga. :)


Jobbar ganska mycket nu så man hinner inte tänka så mycket på det som varit jobbigt. Man försöker istället att blicka framåt. Har planer på lite grejer som jag vill göra, så får lägga tankarna på det och ha något att se fram emot. :)


I Onsdags var jag och Kalle iväg och firade Ingers mamma som fyllde 70 år. Efter ihopläggning av pengar till hennes present från ett gäng människor så fick vi till slut ihop en gren av en buske, där vi tejpade upp små foliekuvert med pengar i. Blandade valörer. 1650 kr fick hon av oss och glad blev hon. Dom lär komma väl till pass under hennes Afrika-resa nästa vecka. :) Det vart en trevlig kväll och det var skoj att prata lite med Jill och Richard som var på besök från Afrika. :)


I Lördags var det Klinte Marknad. Gick runt där med familj och vänner. Fick möjligheten att träffa min fina vän Johanna. Det var riktigt skoj att träffa henne och prata av sig lite. :) Vi måste se till att ses snart tjejen! :) <3


Denna helgen är jag ledig. :) Jobbar bara 15-19 idag. Blir fredagsmys hos syster o hennes familj efter jobbet. :) Imorgon finns en tanke att gå en sväng på stan, och sen ska jag till Hall på kvällen för att vara barnvakt åt Liv och Nell när Inger och Janne är iväg på spelning. Är tillbaks i stan igen på Söndag. Hoppas på en mysig helg! :) <3


Hoppas alla har det bra och att ni får en härlig helg! 


Puss <3


Av Viola Klasson - 11 september 2011 22:14

Tre veckor sen jag skrev något här senast.. Kan vara dags att uppdatera sig kanske.


Just nu genomgår jag en väldigt jobbig tid. Det har hänt mycket runt omkring mig på senaste tiden och främst den senaste veckan. Det är saker som jag inte kan prata om pga tystnadsplikt, men det är saker som hänt som jag mår dåligt utav. I fall att någon undrar varför jag inte är mig själv just nu..  När det sker något som totalt vänder upp och ner på ens vardag, då går man inte orörd ifrån det, utan man våndas av det som händer och hamnar mitt i smeten. Känslor kommer upp och man vet inte vad man ska tro, känna eller hoppas på längre. Det enda man vet är att något allvarligt hänt och att inget kommer att bli som det varit förut igen.. :(


Människor kommer och går i ens liv, och några speciella får en plats i hjärtat. Jag har ett stort hjärta så det finns plats för många i det. Dom verkligt speciella vet vilka som bor i mitt hjärta, och vilka jag aldrig kommer att släppa. Är så otroligt glad över dem fina o fantastiskt underbara vänner som jag har runt omkring mig och som jag kan prata med om allt! Verkligen allt! När det då sker saker som man inte kan prata om men som man ändå vill öppna sig för, så räcker det med att det finns en öppen famn när jag behöver den, så att jag kan luta mig mot den och få känna mig älskad. Jag är lyckligt lottad som har så fina vänner i livet som finns för mig på det sättet. Ni är alla underbara och ni ska veta att jag finns för er med på samma sätt! Jag älskar er! <3


Tids nog hoppas jag att det som hänt kommer att få ett slut, och då kommer en ny början att ta vid.. För oss som är inblandade så vet jag att vi är starka, och att vi tillsammans kommer att fixa detta, genom att finnas där för varandra, och stötta o hjälpa varandra! Det kommer att vara jobbigt ett tag till, men jag vet att vi fixar det! 



För övrigt händer det väl inte så mycket i livet. Dagarna går och jag jobbar, fixar hemma och umgås mycket med vännerna. Finns planer på kryssning och andra roligheter i höst så får se till att planera något riktigt kul så att man har något kul att se fram emot. Kan behövas nu i allt elände.. 


Snart sovdags. Ny vecka. Nya utmaningar. Nya möjligheter. :)


Kärlek till er! 


Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards