Alla inlägg under maj 2011

Av Viola Klasson - 26 maj 2011 22:29

Var ju över en månad sen jag skrev här sist..

Senaste tiden har det hänt både bra och dåliga saker i mitt liv.. Vissa grejer har jag svårt att prata om men utan att nämna namn eller liknande så ska jag försöka berätta lite grann..


Fick för ett par veckor sedan ett vansinnigt tråkigt och hemskt besked.. Någon som står mig väldigt nära har fått cancer.. En person som jag har daglig kontakt med och som står mig väldigt nära. Någon som alltid lyssnar och finns där när jag behöver henne. Cancer.... Den värsta sjukdomen man kan få.. Hur pass allvarligt det är vet vi ännu inte.. Det kommer märkas efter operationen i Juni.. Varje dag tänker jag på denna fina tjejen som måste genomlida detta, och som behöver allt stöd hon kan få.. Om man ändå kunde göra något för att hjälpa.. Det enda jag kan göra är att åka dit och finnas och stödja henne och hennes sambo under den svåraste tiden.. Familjen min mår jättedåligt och varje dag känns trög.. Oviss om hur allt kommer att gå, och vad man ska tycka och tänka.. Jag hoppas innerligt att hon fixar detta!! Håller alla tummar jag kan, ber och hoppas att det kommer att bli ett lyckligt slut på denna historia! Hoppas kan man alltid göra..


Så för er som träffat mig den senaste tiden har säkert märkt att jag inte riktigt är mitt vanliga glada och spralliga jag längre.. Det pga detta, och att alla tankar finns hos henne och mina närmaste.. På jobbet är jag inte heller mig själv, men det är skönt att jag fixar att jobba så att jag kan få dagarna att gå och få lägga tankarna nån annanstans för en stund.. 


Jag förstår inte varför livet ska vara så fruktansvärt orättvist för.. Varför ska en människa som redan genomgått så mycket i livet, behöva genomgå det här med? Hon är närmare 40 än 50 och har många år kvar att leva.. Varför gör hennes liv en tvärvändning just nu? Alldeles för tidigt..... Det är inte okej... 


För övrigt så rullar mitt liv på som det brukar, och nu är längtan till sommaren stor!! Snart semester och välbehövlig ledighet och vila! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards