Alla inlägg under mars 2012

Av Viola Klasson - 29 mars 2012 13:05

Den 17:e mars hade vi begravning för min älskade och saknade moster. En dag jag inte trodde att jag skulle få uppleva på många år. Men som inträffade alltför tidigt.. Många hade sänt blommor till hennes minne och dagen var jättevacker med allt vad den innebar. Tackar mina fina vänner Inger och Janne för att dem ställde upp o spelade o sjöng. Var jätteskönt att ha deras stöd där. Vill även tacka alla som gjorde dagen så fin. Begravningsbyrån, Prästen, kantorn och alla andra som hjälpt till. Tack även till alla som kom och närvarade på begravningen. En dag som nu är ett minne. 


Lördagen därpå så var det en tjej som fyllde 25. Tror det var jag. ;) Så då hade jag ställt till med en fest hemma i min väns hus i Vänge. Det kom ett lagom antal människor och vi hade det riktigt trevligt. :) Saknade förstås ett antal personer men det blir fler fester framöver som alla kan vara med på. Något som var riktigt mysigt var att min fina storasyster Ida var med och delade kvällen och sällskapet. Jättemysigt att ha dig med Ida, och så att du fick träffa mina härliga vänner! :) <3 Hela dagen var underbar och jag är supernöjd! Stort tack till alla som var med och gjorde den dagen och kvällen till den bästa! :) <3


Samma helg på söndagsmorgonen så hände det något mycket fruktansvärt. Det brann ner ett hus i Hellvi pga en skorstensbrand. Det huset tillhörde min en kollega med familj. Jättehemskt!! :( Världen är riktigt orättvis för en del. Alla mina tankar till er!!


Har fått ett nytt arbetsschema som snart kommer att börja gälla. Hoppas att jag känner mig nöjd med det. :) Tror det kommer att bli bra. En del ändringar blev det men till det positiva hoppas jag. :)


För övrigt så rullar allt på som det ska nu. Man tar en dag i taget fortfarande, och vissa dagar är jobbigare än andra. Men jag är stark och jag kämpar på. Jag har så många otroligt fina och omtänksamma människor i mitt liv som tar hand om mig och gör att jag orkar hålla mig uppe. TACK!! Ni vet vilka ni är och jag älskar er! :) Det är kul att gå till jobbet och jobba med dem finaste kollegorna man kan ha. Alla är så goa och det känns riktigt bra att vi är ett sammansvetsat gäng som ställer upp för varandra och som visar hur man har kul på jobbet!! <3


På tal om jobbet så är det snart dags för dagens timmar där. Men först blir det en dusch och så en promenad dit i solen. :)


Ha en toppendag alla! :) 

Puss på er <3

Av Viola Klasson - 6 mars 2012 20:34

Saknaden är obeskrivlig, och den blir värre och värre för varje dag... :( <3 Vill så gärna få höra hennes härliga röst igen men det går inte. Prata av sig och dela sina vardagsproblem och glada livshändelser. Lyssna på dina busigheter och skratta ihop åt allt. Prata killar och allt som vi delat med oss av till varann. Dem samtalen och den tryggheten och tilliten fattas mig.. Du var inte bara min moster. Du var även min bästa vän!  :(

Var på Stranges begravningsbyrå igår med mormor och morbror, och planerade hur Linnéas begravning kommer att bli och hur dödsannonsen kommer att se ut. Den kommer att publiceras i Gotlands-tidningarna imorgon. www.helagotland.se   Där kan man se annonsen ett tag framöver, men till slut tas den bort och då kommer den att vara sökbar på, www.familjesidan.se  

Begravningen blir den 17:e Mars kl 13.00 i Väte kyrka på Gotland. För den som inte kan komma så går det bra att skicka blommor eller sätta in en slant till Cancerfonden. För att hedra hennes minne. 


Vill återigen tacka för allt stöd och hjälp man får av alla nära och kära. Mina fina vänner och fina kollegor. Vill även tacka Linnéas vänner som hört av sig. Även fast jag inte känner dem så värmer det att dem hör av sig. <3


Pratade ett långt samtal med hennes partner igår.. Både smärtsamt samtal och glatt samtal.. Det är skönt att vi båda kan tillåta oss själva att skratta lite ibland.. Även fast man har henne i tankarna hela tiden.. Och att man pratar om allt jobbigt som varit och vad vi har att vänta oss.. Kämpa på Fredric. Du är stark och en kämpe! Tack för alla fina ord jag fick höra av dig igår. Det värmer gott att höra att jag är omtyckt. :) Och det känns bra att du finner en trygghet i att prata med mig. :)


Hann även med en myskväll hos syster igår, efter den jobbiga eftermiddagen. Är alltid lika mysigt att träffa dem och att ha alla tre barnen i knät eller tätt inpå sig! :) Myspys, och deras kärlek värmer mycket! :) <3



Snart blir man moster för sjunde gången. :) Syster Sandra i Turkiet väntar sitt fjärde barn som beräknas komma nu i Mars. :) <3 Har tre stycken fina systerdöttrar och tre stycken fina systersöner sen innan. Så är jag ju faster också till två fina brorssöner. :) <3 Älskar dem alla! <3


Denna vecka kommer att mestadels bestå av jobb. Men ska även försöka ta mig tid att skriva ner inköpslistan till den kommande festen bla. Inbjudningarna har gått ut, så nu är det bara att se fram emot en dag som jag kommer att tillbringa med dem bästa och finaste människorna i mitt liv. Då ska vi slå klackarna i taket! :)      

Till er andra fina som inte kan vara närvarande så ska vi ordna till lite fika till er nån av dagarna runt min årsdag. :) 


Nu får det bli ett varmt bad och sen en film innan sängdags. Har ett långt 10-20 pass framför mig på jobbet imorgon, så vill till att vara pigg och utvilad! :) 


Puss och kram på er och tack till alla underbara för att ni finns i mitt liv! <3    

Ovido - Quiz & Flashcards