Alla inlägg under juli 2010

Av Viola Klasson - 19 juli 2010 20:27

Hej alla fina vänner som läser detta!


Allt väl här. Hemkommen till moster efter en fantastisk vecka i Jönköping! Har haft det jättebra hos dem. Bodde hos brorsan måndag-onsdag och hos syster från onsdag-söndag. Hur mysigt som helst! Saknar dem redan men ska försöka hälsa på dem lite oftare! Barnen växer så fort så man vill ju inte att dom glömmer bort en liksom. Tiden går så fort! Blev lite vändor på stan och en massa pyssel under veckan. Bad och skräckupplevelser och massa annat kul. :-) <3


Idag har jag myst med moster, hennes kille och min lillebror. Låg förut alla i hennes säng och pratade och skojade med varandra! Riktigt kul och en hel del härliga skratt blev det! Perfekt sätt att vila på efter maten. Jag lagade till kassler med vitlökssås och pasta. Gott! Hade lite hjälp av Fredric oxå! :-)


På onsdag ska jag klippa mig en liten bit och färga mitt hår hos en frisör här i Kumla. Känner för att göra en uppfräschning av mig själv, och vad är väl bättre än att komma hem till vännerna, pigg, fräsch och dessutom fin i håret?! GILLA! :-)


Nu blir det lite drickamys med gänget och bara ta det lugnt ikväll! Imorn blir det en vända till Marieberg med lillebror så att moster får lite egentid med sin snälla Fredric! Så söta tillsammans! :-) <3


På torsdag bär det av hemåt igen. Tåget går från Kumla kl 10.35, och är framme i sthlm klockan 12.53 ca. Hinns med en lunch på terminalen och sen går båtbussen kl 15.05 Båten lämnar nynäs kl 16.50 så klockan 20.05 är man hemma igen på ön. Hem till alla stockholmare men också hem till alla därhemma som man saknat. Vännerna, familjen och alla underbara arbetskamrater! :-)


Kram till er alla! <3

Av Viola Klasson - 15 juli 2010 11:02

 

Hej alla glada!

 

Sitter nu hemma hos syster Sandra i Jönköping och barnen håller igång för fulla muggar. Fullt ös på dem hela dagarna. :-) Allt är väl här, har även bott två dagar hos bror Rickard också.

 

Tänker tillbaka på ett minne som skakade mig och dem andra i tisdags som jag måste berätta om. Så här var det:

I Tisdags var jag på stranden med bror, syster och deras familjer. Det var helmysigt och varmt i vattnet, tills dess att åskan närmade sig på håll och då var det bara att packa ihop sakerna och åka hem igen. Bror skulle först köra hem mig och hans fru och barn och därefter åka ner till stranden igen och hämta syster och hennes barn. Så sagt och gjort så åkte vi först hem med de minsta barnen. När vi kom hem till brors hus så låg åskan precis över oss då. Lagom vi klivit ur bilen och plockade ur barnen så slog blixten ner, i deras grannes husgavel. Mindre än 20 meter ifrån stod vi. Livrädda och chockade över vad som just hänt. Jag som höll lilla Elton i famnen fick kasta mig in i bilen igen med honom för att ta skydd och därefter börja förstå vad som hänt. Vi rusade efteråt in med barnen och försökte ta reda på hur allt gick till och s samtidigt som bror åkte ner och hämtade de andra. Det luktade brandrök men ingenting tog eld som tur var. Alla hade klarat sig men vi var väldigt chockade just då. Grannens fick elen och värmen utslaget och hans vatten blev brunt men för övrigt ingen annan skada. En rejäl tur hade både han och vi, då det lika gärna kunde ha slagit ner i oss eller ännu närmre oss. Man brukar ju säga att det brukar slå i den högsta punkten men det stämde inte denna gång.

 

Så efter denna upplevelse är man väldigt glad att man lever. Jag som inte tycker om åskan i vanliga fall ogillar det ännu mera nu. Är jag inomhus eller i en bil så vet jag att man är relativt skyddad, men ogillar verkligen att vara utomhus med tanke på hur farligt det är!!

 

Nä man får tänka på lite roligare saker. Tex imorn ska vi fira mina brorsöner som fyller 1 år. Elton och Elliott! :-)

Igår var jag på a6-köpcentrumet med syster och familjen, och så blev det en sväng till Ikea också. :-) 

 

På söndag åker jag tillbaka till Kumla, där moster och lillebror väntar på mig. Och på Torsdag nästa vecka åker vi hem till Gotland igen. Då är det helgen kvar på min smester sen är det dags att börja jobba igen.

 

Nu ska jag busa med barnen och fixa lite här. En dusch är välbehövlig! :-) Sjukt varmt är det och snart är ett nytt oväder på gång till eftermiddagen.. Ogilla!!

 

Kram till er alla. <3

Av Viola Klasson - 7 juli 2010 13:21

Underbara lediga tid! Helt underbart att bara få vara och njuta av tillvaron. Inga förpliktelser och inget man måste göra som man absolut måste. Tar dagen som den kommer och gör det bästa utav den! :-)

Är nu i Örebro och hälsar på hos min moster med min lillebror Micke. Här kommer vi vara till på Fredag. Då tar vi med oss moster och åker och hälsar på vår mamma och våra småsystrar Therése och Veronica. Ska bli riktigt kul! Ska skämma bort syskonen lite. det behöver dom! :-)

Därefter på söndag så åker lillebror och moster tillbaka till Örebro, men jag åker vidare till mina äldre syskon + släkt i Jönköping på måndagen. Ska bli riktigt skoj att träffa dem med. :-)

För övrigt så har allt hitills varit väldigt lugnt. I måndags när vi kom hit på kvällen så handlade vi lite och därefter var det en massa mys. Igår så jobbade moster och då passade jag på att bjuda på kaffe och hemgjord blåbärspaj när hon kom hem. I samma veva kom hennes kille också hit så han fick fika med oss han med. :-) På kvällen så blev det grillat kött, pommes, grönpepparsås och sallad. Mumsigt! Idag får vi se vad som händer. Ska iaf tvätta och göra lite sånt fix. Kan behövas det med!

Hoppas att alla därhemma har det bra och att solen skiner även hos er!

Kramar från mig! <3 <3 <3

--------------------------------------------------------------------------------------------------

* Dagen idag blev mysig. Blev en promenad genom Kumla City. Vet inte riktigt hur stort det är men påminner om Borgholm på Öland. Det sägs att det ska bo ca 20.000 invånare här. Mycket möjligt faktiskt!

Tog en hel del bilder som jag nu ska uppdatera i ett nytt fotoalbum på Facebook, så att ni får se lite hur vi har det. Uppdatering kommer efterhand jag hinner med.

Imorn ska jag och lillebror ta en promenad själva och lära oss hitta här istan så långt man orkar promenera. Så värst stort är det inte och det är gångavstånd till det mesta. Vi besökte Djupadalsparken här idag. påminde på sätt och vis om Botaniska Trädgården hemma på Gotland, fast utan alla berömda blommor och med en stor fontän i den lilla Kumla-sjön istället. Fina bilder blev det därifrån. :-)


* Finns en person som gnager sig fast i mina tankar.. Kan inte sluta tänka på honom, men måste försöka..... Jobbigt sånt där..*


Ha en bra kväll alla! :-) Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards