Direktlänk till inlägg 28 november 2011

26 dagar kvar till julafton

Av Viola Klasson - 28 november 2011 22:53

Inte en julklapp är varken köpt eller planerad. Är verkligen dags att ta tag i det nu. Tur att jag är ledig några dagar nu, så jag kan börja planera lite smått iaf. :)

Veckorna rullar fort förbi nu, och nu inväntas även snön. Kändes lite trist att det inte var snö den 1:a advent. Det brukar ju hjälpa till att förhöja stämningen och julkänslorna. Istället blåste och regnade 1:a advent bort och jag fördrev min den dagen på jobbet. Funkade det med. Men jag hoppas på en vit jul och nyår iaf. :)

Man ska tydligen veta vad man önskar sig i julklapp, men det får jag klura på ett litet tag till. 


Jag klippte och färgade om håret för ett par veckor sedan. Det för att kunna vara fin till den kommande personalfesten som var samma vecka. Det var en fest som vi alla kommer att minnas länge. God mat och dryck bjöds det på, uppträdande av en trollkarl och så stod Idol-Olle och Idol-Andreas för underhållningen resten av kvällen. Fina priser och speciella utmärkelser delades ut. ;) Och som alla andra år så hamnar man alltid på efterfest hos Dino till kommande morgon. Var väl hemma runt 5-snåret på morgonen. :) Av någon anledning så är alla våra fester minnesvärda på ett eller annat sätt. Måste vara för att vi är ett så härligt gäng. Jag trivs verkligen riktigt bra att jobba med alla dessa fina människor. <3 Stämningen under kvällen var på topp, efter att nästan hela styrkan varit iväg och lyssnat och jobbat med några av sveriges bästa föreläsare och coacher. Det vart en mycket lärorik dag, och man insåg hur snabbt livet kan förändras. Kan säga efter den dagen att det var Världens Bästa Lördag, och vi hade Kul!! :) :) :) :) <3

Sen var det ju ett stort plus att min gamla och saknade kollega Jimmie var hemma på ön den helgen och festade med oss. Först fick han dock jobba för oss när vi var iväg på dagen, men sen var det fest hela natten med oss. Oj vad kul det var att träffa honom igen. Som jag saknat den bästa kollegan man kan ha! Vi har ju jobbat ihop ett antal år, både på Konsum och på Maxi. Så när han flyttade till Stockholm i våras så vart det tomt. Men man får ta chanserna att hälsa på varann när man får tillfället. Som då tex. :)


Har varit lite strul i vänskapskretsen på senaste. Men det verkar ha redit ut sig som tur är. 

Har även varit sjukdomar i familjen men det är bättre det med nu. Och jag har kämpat mig igenom två förkylningar under ett tag. Nu äntligen har det försvunnit så nu känner jag mig också piggare. 

Är lite snurrigt i tankarna med jämna mellanrum. Finns saker man tänker på, som man vill hitta lösningar och klartecken på.Tankar och funderingar om vad som varit och om framtiden. Funderingar och en del oro, men det ger sig nog med tiden hoppas jag. 


För övrigt rullar dagarna på som vanligt och det är mycket jobb som alltid. 

Hann med en lugn helg iaf, och den började med att spenderas i Hall hos Ingemar som fyllde år. Vart fika hos dem, och det slank även ner några glas av deras hemgjorda rödvin. Hade en helmysig kväll med dom bästa där och alla hade trevligt! :) Och födelsedagsbarnet var nöjd med dagen och kvällen! :) I Lördags var vi några stycken hos Peter och Linda på 3-rätters middag. God mat bjöds det på. Kajpsoppa till förrätt, kött och ugnsbakade grönsaker, sallad o Tzatsiki till varmrätt och kladdkaka med dajmgrädde till efterrätt. Är min tur att bjuda nästa gång, och har lite planer på vad jag ska hitta på då. :)


Under mina dom här lediga dagarna så ska jag se till att åka hem till familjen i Klinte och hälsa på. Är därute alldeles för sällan. Blir även att pyssla färdigt här hemma inför julen, och ta itu med alla bestyr som skall göras. Även börja med julbaket. :)


Nu blir det snart sängen för mig. 

Puss o godnatt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Ovido - Quiz & Flashcards