Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Fullt ös denna vecka. :)

Av Viola Klasson - 7 november 2011 22:33

Kan börja med att berätta om utbildningen jag var på i förra veckan.


Det var en kurs som ägde rum första dagen här i Visby på A-huset, och dem andra två dagarna i Stockholm. Vi fick under dessa dagar lära oss om Facket, vad det innebär att vara med och vad man har för förmåner, och en massa annat. Vi gjorde ett studiebesök i LO-borgen och fick höra en massa historia om hur allt startat upp. Det var utbildning på båten upp, under tiden vi åkte buss och på LO-borgen på första dagen i Stockholm. När klockan slog 15 så fick vi två timmars egentid för att ta oss till hotellet och fixa till oss där, innan det var dags för mat och sen bege sig till Globen. Vart lite käk på Burger King och innan under egentiden hann jag och Nathalie med en islatte på centralen. :) Efter maten så tog vi pendeln till Globen för att se Roxettes konsert. Det var en grym upplevelse. Det var sån härlig stämning, bra musik och trevligt sällskap. Ni kan tänka er rysningarna man fick när nära 9,700 personer sjunger allsång till den första versen till låten It must have been love.. Gåshudskänsla på det! :) Roxette var grymma och det är kul att se att dem ännu är så populära. :) Kan varmt rekommendera att gå och se dem. 

Dagen efter så var det tidigt uppstigande, packa ihop grejerna och därefter fick vi i oss lite av hotellfrukosten innan det var dags att ta bussen igen tillbaka till Nynäshamn. Dag två så utbildade Mattias oss om försäkringar och allt viktigt som det innebär att man är försäkrad, och vilka som är viktiga att man tecknar under livet. Fick även veta vad som kan hända om man inte är försäkrad och hur man ska gå tillväga om något händer mm. Väldigt nyttig och användbar information. Och jättebra kursledare. :)

Vi körde utbildning på båten hem och sen var det utvärdering av resan och enkät-skrivning innan vi fick ta oss hem. 

I nynäshamn så vart det strömavbrott på deras terminalen, så båtresan hem blev lite försenad. Och när vi klev av båten så var vårat gäng sist av. Så pass sist av att personalen på terminalen på DG fick komma och låsa upp åt oss. Ha ha. :) Nån gång kan det bli så med. :) Man ska kliva av när alla andra går av, inte vänta en stund till för då blir det som det blev för oss. Personalen var lagom glada, he he. 

Med detta äventyr i bagaget kan jag utvärdera det med att jag lärt mig mycket, träffat många nya härliga människor och att jag sett Roxette live. :) Även samlat lite ny energi så man orkar med vardagen här hemma. Tack alla som gjort detta möjligt! :) <3


På Fredagkvällen när jag kommit hem så fick jag boendesällskap av Susanne och hennes vovve Akita över natten. :) Det var riktigt länge sen jag träffade henne, och mycket skoj att prata av sig en massa. :) 

Resten av helgen har bestått av jobb mestadels och umgänge med vänner. :)


Imorgon har jag äntligen bokat en klipptid, så då ska håret kapas en bit och färgas om. :) Måste ju vara fin till helgen. :) Innan och efter det blir det att tvätta, städa och baka. :)


Onsdag kväll är det visning av Partylites produkter hos mig. Har äntligen fått ihop ett gäng härliga människor som kommer till mig. Ska bli trevligt och mysigt! :)


Fikastund med Jimmie under Torsdagen eller Fredagen ska också bokas in, och så blir det lite jobb dem dagarna. :)


På Lördag är det personalfest på Tott Hotell, och den ser jag fram emot. Ska bli sååå kul att få träffa alla dem gamla som jobbat hos oss tidigare och som kommer hem och får vara med på festen. Först får de dock jobba åt oss på dagen så att vi andra får gå på viktiga föreläsningar på strand hotell. :) Ska bli intressant det med. :) Sen blir det party till in på sena natten. Eller tidiga morgonen, då festen brukar rundas av för några av oss. ;)


Hoppas ni alla mina vänner får en bra vecka! Nu vet ni vad jag ska fördriva min med. :)


Puss o godnatt! <3

 
 
ullie

ullie

8 november 2011 01:33

Hej hej 1
Hoppas att du får en bra tid med frissan .. Behöver me gå till frissan men har inte pengar till det då de gick till ullared hahah
hoppas allt e bra annars då Ha så kul på festen då e du ju fin . glöm inte visa bild me :) kramiz

http://weberskold.blogg.se

Viola Klasson

8 november 2011 23:08

Hej! :)
Det gick fint hos frissan. Fick håret klippt och urklippt,för att få en tunnare känsla. Har tjockt hår vanligtvis. Blev en brun färg med inslag av guld i. Vart riktigt bra! :)
Hoppas på en bra fest, och det kommer komma upp bilder efter helgen. ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Ovido - Quiz & Flashcards