Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Kämpar-tider

Av Viola Klasson - 17 april 2012 21:58

Sannerligen kämpar-tider... Livet är då inte lätt alla gånger, men det blir vad man gör det till.. 


Har i helgen varit iväg i Kumla med några från familjen, för att hjälpas åt att plocka ur min mosters lägenhet.. Det var bland det svåraste jag gjort i mitt liv.. Saknaden som varit så stor innan blev ännu värre och svårare där.. När vi kom dit efter ett antal timmars resa i Torsdags, så trodde jag att jag var redo för vad som komma skulle, men inte.. 

Satt först kvar i bilen med lillebror.. Kände då att det började kännas tjockt i halsen och att tårarna inte var långt borta.. Tog sen mod till mig att kliva ur bilen och gå fram till dörren, men då jag fick se hennes jacka hänga i hallen så kom tårarna direkt.... Fy fasen..  Tog mig en bra stund innan jag slutligen gick in ett varv i lägenheten, för att inse allvaret och börja planera för hur vi skulle fixa allt så smidigt som möjligt.. Slöt med att mormor ringde mig då istället och vi grät ikapp bägge två i telefonen... All styrka man samlat på sig rann ut i sanden då.. 

Till slut så fick man ta tag i sig själv och börja fixa med dem andra.. Gå igenom sakerna och lägga upp en strategi för hur helgen skulle se ut för att vi skulle hinna allt.. Dagarna gick och i Söndags styrde vi hem igen med bil och släp fullt av grejer.. Blir en resa till dit snart igen för att städa allting.. 


Men mitt bland alla tråkigheter så gjorde min chef min dag i Torsdags. Fick ett erbjudande på en ny tjänst som jag tackade ja till. Får 20 fasta timmar i veckan på schemat, förbutik/kassa, med en del fasta ansvarsbitar på det. Känns riktigt bra! :) En bättre tjänst än jag haft tills nu. Dem positiva nyheterna behövdes verkligen då. :) Så har påbörjat mitt nya schema idag. Tror det kommer bli bra! :)


Känner mig lite nere just nu, men det är den jobbiga helgen som satt sina spår.. Blir nog bättre snart.. :)

Får glädja mig med att se på alla gamla kort som vi hittade och tagit hand om. Bilder på mig och familjen då vi var små. Och en massa andra människor och roliga stunder. Fann även en massa gamla teckningar jag ritat, och brev jag skrivit till henne. Riktigt kul att se och läsa. :) 


Nu blir det snart sängen. Är riktigt trött ikväll. Dålig sömn under helgen som behöver tas igen. 

Sköt om er alla! 

Kärlek till mina vänner! Ni är underbara! 

Puss <3

 
 
ullie

ullie

17 april 2012 23:05

usch då lilla vän det e verkligen tufft

Verkligen kul med mera timmar
Skickar en stor kram <3

http://weberdkold.blogg.se

Viola Klasson

17 april 2012 23:07

Jo det har verkligen varit svårt.. Ingen som någon förtjänar att få uppleva.. Spelar ingen roll vem som faller ifrån, för det är riktigt tufft.. Men det är nästan värre när sjukdomen tar de unga först.. :(
Ja det känns toppenbra med jobbet! :)
Stor kram tillbaka kussen. :)

 
crystal

crystal

18 april 2012 11:58

usch vad tråkigt.. förstår att det måste varit jobbigt :(.
Jag kom in på din blogg lite spontant så läste lite. Fint skrivet!

Kika gärna in min med, skriver en del om depression/panikångest. Kommentera jättegärna vad tycker?

Kram! /crystal

http://darkcrystal.bloggplatsen.se

Viola Klasson

18 april 2012 22:41

Tack så mycket! :)
Jag ska kolla in din.
Kram Viola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Ovido - Quiz & Flashcards