Alla inlägg under juni 2010

Av Viola Klasson - 18 juni 2010 22:53

Veckan började med en ledig Måndag som spenderades över dagen i Uppsala med två vänner! Helmysigt! Tack hörni för en härlig dag! :-) Trots att vi var trötta så var det väldigt skoj! :-)

Tisdagen var jag mest hemma och städade och fixade och tog dagen som den kom. Onsdagen var det stan som gällde på dagen med två vänner. Handlade nya shorts, två linnen och två bh-ar. Välbehövligt. Idag inköptes även ett par nya vita sommarskor. :-) Efter stan så mötte jag upp Jennie vid Maxi klockan 18.30 Stod och pratade skit en stund med henne och söta Malle. Därefter cyklade jag och Jennie ner till Öster och mötte upp Pernilla. Gick ner till joda och mötte upp Jennifer på plats. Blev after work med dom och så kom Jimmie och hans kompis Victor dit också. Så vi åt mat och drack öl fram till klockan 23. Grabbarna höll sig dock nycktra. :-P Efter joda blev det munken där vi dansade till stängning. Jennie lyckades hitta någon som ville dela med sig av sin champagne-flaska också. Trevligt och gott tyckte hon! :-) Kvällens avslöts med en promenad upp till öster, och sen lämnade jag dem andra och cyklade hem. Lyckades hitta Simon på hemvägen när jag passerade hans lägenhet. Jag som var bra full och inte kunde stå still en gång. Men han tyckte jag cyklade hyfsat rakt för att vara så pass full. Ha ha. :-) Tack älskade arbetskamrater för en jättemysig kväll och tack till Victor som gjorde oss sällskap! Jättetrevligt! :-) Bilder kommer upp nu på Facebook. ;-)

Igår vart det bakisförmiddag och därefter jobb några timmar. Idag blev det lugnt och lite jobb oxå. Jesper och Kenta har varit här och hjälpte mig få upp persiennerna samtidigt som jag vi fikade med Ullis. Tack även ni vänner för hjälpen och för en trevlig kväll! :-)

Imorn blir det jobb sen ska Kalle firas som fyller år. Söndag är jag ledig så då hoppas jag på lite vänner-besök. :-) 

Imorn bitti ringer klockan 05.30 så dags att sova nu tror jag! Godnatt och sov så gott alla! 

Puss och kram <3

Av Viola Klasson - 9 juni 2010 22:40

Trött som bara den är jag ikväll.. 


I Lördags hade vi personalfest med jobbet. Vi höll till vid Traume, vandrarhemmet där. Böörjade kvällen med att mingla, ta tag i saker som skulle göras, tex tvätta och duka borden, grilla maten och göra sallader och efterrätten och en massa annat fix. Samlades ute vid långbordet vi ordnat där Matte höll välkomsttalet och därefter började kvällen. vi gick in och satte oss ned i olika grupper. Fick ett papper med gåtor som skulle knäckas före och under middagen. Efter det så åt vi och klurade lite. Sen gick svaren igenom och tävlingen övergick till att gissa låtar och tv-serie-melodier. Min grupp som bestod av jag, Urban, Fien, rebecca och Johan J, kom tvåa av totalt sex grupper. Duktiga var vi! :-)

Efter det vart det party halva natten. Några långa pratstunder hanns med, med vissa också. :-) Många åkte hem vid 12-snåret men jag och några till var kvar till ca 02.30 Hann även med att städa upp en del efter oss. 

Så det var en bra kväll med vårt goa gäng. Synd bara att hela personalstyrkan inte kunde närvara. Några var saknade! :-)


I söndags var det en bakisdag utan huvudvärk. Sjukt seg i kroppen var jag. Vaknade upp vid halv 11-tiden på syrrans soffa, fikade med Micke när vi vaknat och sen tog jag mig hemåt. Hann vara hemma kanske en knapp timme. Sen hämtade Kenta och Ullis upp mig för att bege oss till Hall och besöka vännerna där. Så blev en mysdag därute i solskenet. :-)


Sen dess har det bara varit en massa jobb och ännu mera blir det innan jag är ledig först på Måndag. Då blir det att åka med Inger och Janne till Uppsala över dagen med Inger och Janne. :-) Ska bli roligt!


Försöker planera min och lillebrors fastlandsresa på min semester men det är enklare sagt än gjort. Ett par ställen man vill till men en fråga om restid, pengar, ledighet för dom man hälsar på och olika viljor. :-P Men ska nog hitta en lösning under helgen.


Nu ska jag snart avsluta här för kvällen och krypa ner i sängen. Jobba 12-21 imorn. Jobbade 11-20 idag. Långa dagar men bra pengar. 


Puss, Kram och godnatt!


* Anything that is worth having, is sure enough worth fighting for * <3<3<3

Av Viola Klasson - 1 juni 2010 23:18

Vet inte riktigt vad det varit med mig idag men jag har varit totalt snurrig.. Stressat runt som en tok och gjorde även lite småfel på jobbet.. Inget jag gör i vanliga fall men i stressiga ögonblick kan det hända alla! 


Började dagen med ett möte med Anita på banken. Har startat upp två nya konton och även ett konto för att så smått börja pensionsspara. Om man börjar nu i tidig ålder så kommer några hundra i månaden bli relativt mycket pengar när man går i pension och behöver dem. Nu ska det bli lite ordning på mig och mitt liv!


Efter banken så jobbade jag från 11.15-18.00 Dagen började stressigt och så höll den på tills jag gick hem och andades ut. Mycket folk och en aning lite personal, då blir det svårt att hinna med allt som ska göras.. Men med Malle, Jimmie, Ulf och Wiola och några till vid min sida idag så gick dagen fort ändå. :-)


Fick lunchsällskap av min vän Inger idag. Trevligt var det men synd att tiden gick så fort bara.. 

Jimmie mobbade mig dock för att jag var virrig, ha ha. Han tyckte det var roligt, he he. :-) Tur att inte varje dag är så. :-P

Och problemet jag lyckades fixa ordnade sig till slut med en nöjd och glad kund. :-)

Efter jobbet blev det en lugn kväll här hemma. Har dammat av och pysslat och ägnat mig åt min tvätt. 

Imorn blir det förbutiksmöte från 9.30 till ca kl 12. Därefter tänker jag njuta av min lediga dag. Jobbar ju igen 7-17 på Torsdag. Pust.. 


Sov så gott mina vänner, det ska jag göra nu!


Ge varann kärlek när den behövs som mest! Omtanke är fruktansvärt viktigt från dom man tycker om!


Älskar min familj och mina vänner, alla nära och kära! Ni betyder allt! :-) Love! <3


* Puss och kram! * <3

Ovido - Quiz & Flashcards