Direktlänk till inlägg 12 december 2011

R.I.P. Christina Gillerfors! :(

Av Viola Klasson - 12 december 2011 23:09

Vill med detta blogginlägg hedra en härlig människa som gått ur tiden, och tagit steget över från jordelivet till himlalivet. 

Christina Gillerfors. En vacker människa med hjärtat på rätta stället. Växte upp med henne då hon var min lärarinna från årskurs 1-6. En lite hård men rättvis lärare, och hon lät inga svårigheter passera utan att dem togs itu med på en gång. Hon hade en väldigt busig klass under dem åren, och hon fick kämpa ordentligt med oss. Men hon gjorde det med bravur.

Men trots en massa bus och kämpigheter så hade vi mycket roligt ihop, hon och hela vår klass. Man har tänkt ikväll på alla gamla minnen. Roliga klassresor som vi gjorde, utflykter och andra saker som man minns, med värme i hjärtat. :)

Hon hjälpte mig extra med mattematiken då jag hade problem med den och om man behövde hjälp på något sätt så fick man det. 

Hon var väl bekant med min familj då hon haft både mig, min lillebror och även min mor som sina elever. Så det blir att sända lite blommor från familjen till begravningen.

Ett projekt pågår nu även att få ihop alla gamla klasskamrater och gå ihop om att lägga antingen pengar till blommor, eller pengar till en fond för hennes sjukdom eller liknande. Vi får se vad det blir när vi fått ihop alla och enats. 


Hur som helst så lär det ta ett tag innan man förstått att hon är borta. Är ju inte så länge sen som lillebrorsan hade henne som lärare.. Och när sjukdomarna kom in i hennes kropp så gick det väldigt fort.. :( Livet är bra orättvist, och ingen av oss vet hur länge man finns. Det är bäst att vara rädd om livet och göra varje dag till den bästa.


Sänder tankar till Christinas familj o vänner. Styrka till er. Ni har förlorat en fantastisk människa. 


Rest In Peace Christina - Älskad och för evigt saknad! <3

 
 
ullie

ullie

13 december 2011 14:09

åh det e alltis då sorgligt och jobbigt. vet det är livets gång men ...

hoppas allt e bra annars kram kram

http://weberskold.blogg.se

Viola Klasson

11 januari 2012 12:51

Ja det är en hård väg man går. Vi föds, vi lever och vi dör.. :(
Annars är allt bra. Hoppas det är det med dig och familjen också. Kram

 
Ingen bild

Ann-Margret Gillerfors

23 december 2011 08:42

Tack för dina varma ord om mamma. /Ann-Margret

Viola Klasson

11 januari 2012 12:50

Så lite så. Beklagar sorgen till er. Begravningen var väldigt vacker!! ! Mvh Viola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Ovido - Quiz & Flashcards