Alla inlägg under april 2012

Av Viola Klasson - 17 april 2012 21:58

Sannerligen kämpar-tider... Livet är då inte lätt alla gånger, men det blir vad man gör det till.. 


Har i helgen varit iväg i Kumla med några från familjen, för att hjälpas åt att plocka ur min mosters lägenhet.. Det var bland det svåraste jag gjort i mitt liv.. Saknaden som varit så stor innan blev ännu värre och svårare där.. När vi kom dit efter ett antal timmars resa i Torsdags, så trodde jag att jag var redo för vad som komma skulle, men inte.. 

Satt först kvar i bilen med lillebror.. Kände då att det började kännas tjockt i halsen och att tårarna inte var långt borta.. Tog sen mod till mig att kliva ur bilen och gå fram till dörren, men då jag fick se hennes jacka hänga i hallen så kom tårarna direkt.... Fy fasen..  Tog mig en bra stund innan jag slutligen gick in ett varv i lägenheten, för att inse allvaret och börja planera för hur vi skulle fixa allt så smidigt som möjligt.. Slöt med att mormor ringde mig då istället och vi grät ikapp bägge två i telefonen... All styrka man samlat på sig rann ut i sanden då.. 

Till slut så fick man ta tag i sig själv och börja fixa med dem andra.. Gå igenom sakerna och lägga upp en strategi för hur helgen skulle se ut för att vi skulle hinna allt.. Dagarna gick och i Söndags styrde vi hem igen med bil och släp fullt av grejer.. Blir en resa till dit snart igen för att städa allting.. 


Men mitt bland alla tråkigheter så gjorde min chef min dag i Torsdags. Fick ett erbjudande på en ny tjänst som jag tackade ja till. Får 20 fasta timmar i veckan på schemat, förbutik/kassa, med en del fasta ansvarsbitar på det. Känns riktigt bra! :) En bättre tjänst än jag haft tills nu. Dem positiva nyheterna behövdes verkligen då. :) Så har påbörjat mitt nya schema idag. Tror det kommer bli bra! :)


Känner mig lite nere just nu, men det är den jobbiga helgen som satt sina spår.. Blir nog bättre snart.. :)

Får glädja mig med att se på alla gamla kort som vi hittade och tagit hand om. Bilder på mig och familjen då vi var små. Och en massa andra människor och roliga stunder. Fann även en massa gamla teckningar jag ritat, och brev jag skrivit till henne. Riktigt kul att se och läsa. :) 


Nu blir det snart sängen. Är riktigt trött ikväll. Dålig sömn under helgen som behöver tas igen. 

Sköt om er alla! 

Kärlek till mina vänner! Ni är underbara! 

Puss <3

Av Viola Klasson - 6 april 2012 12:59

Kelly Clarkson sjunger det på radion och dem orden stämmer väldigt bra. Eller jag vill tro det iaf. Allt ont som på något sätt inte bryter ner en helt, gör en starkare och man går ur svårigheterna som en ny människa oftast.. Inte alla gånger men ibland så.. 


Är inne i ett känslosvall nu. Mycket tankar och funderingar om allt och inget. Om vad som varit privat och vad som komma skall, saker som händer på jobbet och en del annat.. Får hoppas att jag känner mig starkare efter nästa helg.. Då kommer det en ny väldigt tuff svårighet i livet.. Vad det är tar vi en annan gång.. 


Sen får man tänka såhär också. Att hur jobbigt man än har det, så finns det dem som har det värre..


Nu är påsken här. För mig är det en vanlig helg då jag kommer att jobba, men ska försöka hinna med att träffa familjen och vännerna också.. Det är bra att man trivs så bra med sina kollegor. I dessa stunder som varit tuffa på senaste så har det ändå oftast varit kul att gå till jobbet. Vi är som en stor familj. :) Iaf vi i förbutiken är nära varandra på det sättet. Vi finns för varann, kramas,  lyssnar o ställer upp på alla sätt vi kan. Tycker mycket om er ska ni veta! :)


Är lite fundersam över vissa som man tror att man är bra vän med. Man drar i dem hela tiden, försöker att hålla vänskapen igång. Men då motparten inte gör detsamma tillbaka så känns det inte så bra.. Det handlar ju om att ge och ta.. Jag tänker välja att lägga min energi på dem vänner som ger mig energi tillbaka. Dem som jag verkligen vet finns där i alla lägen, och som faktiskt bryr sig. Ni vet vilka ni är och jag älskar er! :) För dem fina vänner ni är till mig och för att jag är lycklig att ha dem finaste vännerna man kan ha!! <3


Avslutar detta inlägg med att önska alla mina vänner en Glad Påsk och jag hoppas att ni alla får en toppenbra helg med god mat och härlig gemenskap! :)


Puss o kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards