Alla inlägg under juni 2012

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela tiden, så blir det en dålig kombination ibland. Känslorna behöver släppas ut och det har dem fått göra idag.. :/ Men det är tur att det går över rätt fort igen..

Ikväll blir det tacosmiddag hos två vänner i Vänge! Myspys! :)


Midsommarhelgen har dragit förbi och halva helgen spenderades med ett gäng fina vänner i mitt liv! :) 

Midsommarafton började ju såklart med jobb för mig mellan 9-15. Sen var det bara att bege sig hemåt för att göra sig partyfin. Duschade, klänning, accesoarer och smink på och så kom Tina och hjälpte mig med att fixa håret. :) Därefter packade vi med oss allt som skulle med och jag och Kalle, Danne, Tina, Peter och Linda delade på skjuts ut. Kalle hade lånat en minibuss så att vi fick plats med oss själva och alla saker som var med. Hemgjord potatissallad, tårtor, drickan, sängkläder o madrasser och en lite annat. Allt för att klara sig lite mindre än ett dygn i Hall. :) Allt som allt var vi 30 stycken var vi som skulle spendera kvällen tillsammans. :) När vi kom ut så grillades det lamm som senare på kvällen serverades ihop med potatisgratäng, potatissallad och vanlig sallad. Efterrätten blev gräddtårta med jordgubbar. Mycket gott var det alltihopa! :)

Det intogs en del god dricka med i olika former och smaker, dansades lite och kameran gick varm kan man säga.

Jag hade jättekul och det var bra stämning hos alla. Tackar alla inblandade för en mycket trevlig och rolig kväll! Det gör vi om nästa år igen och nästa midsommar tänker jag faktiskt vara ledig! :)

På natten sov jag, Kalle, Danne, Tina, Peter o Linda hos Ingemar o Wiktoria. Förmiddagen var väldigt lugn hos dem. :) Planering av eventuella semesteraktiviteter, och allt möjligt hann vi med. :) Därefter åkte vi ned till med andra för att städa klart allt från gårdagen. Hanns med lite fika innan vi åkte on till stan igen. Därefter har resten av min midsommarhelg spenderats på jobbet. Men det funkade det med! :) 


Nu är det dags att göra sig klar innan jag ska iväg ikväll. Hoppas vara lite piggare ikväll än jag varit idag. :)

Lite handel står på schemat nu, sen bär det av utåt. :)

Hoppas alla får en fin kväll! :)

Puss på er <3

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick medalj som deltagit, till och med lilla Nils som fick vara med mamma Helle. :) Han fick delta han med trots att han var kille! :)


Dagarna går fort förbi och det börjar bli mer och mer kunder på jobbet. :) Och såklart kommer det in nya och nygamla kollegor också. Alltid härligt att lära känna nya människor och att träffa de som jobbat hos oss tidigare som kommer tillbaka under somrarna! :) Den här sommaren kommer att bli bra. :) Men.. en person saknas. :(

En ung, alltid pigg och glad solstråle har blivit allvarligt sjuk och kommer inte att finnas hos oss i sommar. Men hon kämpar på och kommer att klara det hon går igenom. <3 Det är jag säker på! En tjej med en enorm kämparglöd och vinnarskalle! Detta kommer att bli en väldigt tuff match men hon ska gå vinnande ur den! Så är det bara! Jag tror på dig gumman och finns här för dig! <3


Livet kan vara så otroligt orättvist ibland.. Och det är oftast dem finaste människorna som drabbas.. Det finns ingen rättvisa. :'(


Nu är det dags att fixa här hemma så att det är rent och fint. 

Kvällen ska spenderas ihop med fina vänner på en krog i stan. Blir mat, se fotbollen och att dricka gott. Ser fram emot det! :)

Och om en vecka är det Midsommar. Då börjar sommaren på riktigt, och den kvällen kommer att bli kanon! :) Massor av fina vänner och jag som ska spendera den kvällen tillsammans. :)


Vad skulle man göra utan sin familj och sina vänner?? Dem är det absolut bästa som finns i livet. Och när man får gå igenom en massa tråkigheter, och när man ser att livet kan ta en riktigt stor tvärvändning, så uppskattar och värdesätter man det man har ännu mera. När man inser hur skört livet kan vara så får man sig en tankeställare. 

Så mina vänner, titta upp och se er omkring. Uppskatta det liv ni lever och ta vara på varje dag och varje person som gör ert liv värt att leva. Och hur jobbigt man själv än kan må ibland, så ska man tänka på att det finns dem som har det värre.. <3

Ovido - Quiz & Flashcards