Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Sommaren är här! =)

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick medalj som deltagit, till och med lilla Nils som fick vara med mamma Helle. :) Han fick delta han med trots att han var kille! :)


Dagarna går fort förbi och det börjar bli mer och mer kunder på jobbet. :) Och såklart kommer det in nya och nygamla kollegor också. Alltid härligt att lära känna nya människor och att träffa de som jobbat hos oss tidigare som kommer tillbaka under somrarna! :) Den här sommaren kommer att bli bra. :) Men.. en person saknas. :(

En ung, alltid pigg och glad solstråle har blivit allvarligt sjuk och kommer inte att finnas hos oss i sommar. Men hon kämpar på och kommer att klara det hon går igenom. <3 Det är jag säker på! En tjej med en enorm kämparglöd och vinnarskalle! Detta kommer att bli en väldigt tuff match men hon ska gå vinnande ur den! Så är det bara! Jag tror på dig gumman och finns här för dig! <3


Livet kan vara så otroligt orättvist ibland.. Och det är oftast dem finaste människorna som drabbas.. Det finns ingen rättvisa. :'(


Nu är det dags att fixa här hemma så att det är rent och fint. 

Kvällen ska spenderas ihop med fina vänner på en krog i stan. Blir mat, se fotbollen och att dricka gott. Ser fram emot det! :)

Och om en vecka är det Midsommar. Då börjar sommaren på riktigt, och den kvällen kommer att bli kanon! :) Massor av fina vänner och jag som ska spendera den kvällen tillsammans. :)


Vad skulle man göra utan sin familj och sina vänner?? Dem är det absolut bästa som finns i livet. Och när man får gå igenom en massa tråkigheter, och när man ser att livet kan ta en riktigt stor tvärvändning, så uppskattar och värdesätter man det man har ännu mera. När man inser hur skört livet kan vara så får man sig en tankeställare. 

Så mina vänner, titta upp och se er omkring. Uppskatta det liv ni lever och ta vara på varje dag och varje person som gör ert liv värt att leva. Och hur jobbigt man själv än kan må ibland, så ska man tänka på att det finns dem som har det värre.. <3

 
 
ullie

ullie

20 juni 2012 23:21

usch det e så tråkigt när någon blir så sjuk .
har börjat att tänka på olika prioteringar. För man vet aldrig vad morgon dagen har att ge oss tyvärr
ja utan vår familj är vi ju inte mycket. kommer du häråt något i sommar förresten ? Glömt fråga :)
kram kram

http://weberskold.blogg.se

 
ullie

ullie

21 juni 2012 00:30

Tack gulliga du :)

ja men självklrt kommer du hit måste vi ses. hoppas inte på en massa jobb bara då :) Men självklart skriver vi om det :) kul att kunna träffa honom och barnen me . Men ida kommer inte över i år eller ? Är hon piggar nu tycker du ?
Ha en jätte mysig midsommar du me .

http://weberskold.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Av Viola Klasson - 10 maj 2012 12:43

Hoppas jag iaf. :) Det är bättre väder nu och det blåser äntligen varma härliga vindar. Nu är sommaren inte långt borta. Underbart! :)   Tiden går fort märker man. Redan 10 Maj idag. Man hinner inte riktigt med.. Jag jobbar och sliter och det...

Ovido - Quiz & Flashcards