Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Begravning, 25 årsfest och annat som hänt.

Av Viola Klasson - 29 mars 2012 13:05

Den 17:e mars hade vi begravning för min älskade och saknade moster. En dag jag inte trodde att jag skulle få uppleva på många år. Men som inträffade alltför tidigt.. Många hade sänt blommor till hennes minne och dagen var jättevacker med allt vad den innebar. Tackar mina fina vänner Inger och Janne för att dem ställde upp o spelade o sjöng. Var jätteskönt att ha deras stöd där. Vill även tacka alla som gjorde dagen så fin. Begravningsbyrån, Prästen, kantorn och alla andra som hjälpt till. Tack även till alla som kom och närvarade på begravningen. En dag som nu är ett minne. 


Lördagen därpå så var det en tjej som fyllde 25. Tror det var jag. ;) Så då hade jag ställt till med en fest hemma i min väns hus i Vänge. Det kom ett lagom antal människor och vi hade det riktigt trevligt. :) Saknade förstås ett antal personer men det blir fler fester framöver som alla kan vara med på. Något som var riktigt mysigt var att min fina storasyster Ida var med och delade kvällen och sällskapet. Jättemysigt att ha dig med Ida, och så att du fick träffa mina härliga vänner! :) <3 Hela dagen var underbar och jag är supernöjd! Stort tack till alla som var med och gjorde den dagen och kvällen till den bästa! :) <3


Samma helg på söndagsmorgonen så hände det något mycket fruktansvärt. Det brann ner ett hus i Hellvi pga en skorstensbrand. Det huset tillhörde min en kollega med familj. Jättehemskt!! :( Världen är riktigt orättvis för en del. Alla mina tankar till er!!


Har fått ett nytt arbetsschema som snart kommer att börja gälla. Hoppas att jag känner mig nöjd med det. :) Tror det kommer att bli bra. En del ändringar blev det men till det positiva hoppas jag. :)


För övrigt så rullar allt på som det ska nu. Man tar en dag i taget fortfarande, och vissa dagar är jobbigare än andra. Men jag är stark och jag kämpar på. Jag har så många otroligt fina och omtänksamma människor i mitt liv som tar hand om mig och gör att jag orkar hålla mig uppe. TACK!! Ni vet vilka ni är och jag älskar er! :) Det är kul att gå till jobbet och jobba med dem finaste kollegorna man kan ha. Alla är så goa och det känns riktigt bra att vi är ett sammansvetsat gäng som ställer upp för varandra och som visar hur man har kul på jobbet!! <3


På tal om jobbet så är det snart dags för dagens timmar där. Men först blir det en dusch och så en promenad dit i solen. :)


Ha en toppendag alla! :) 

Puss på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel. 4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller l...

Ovido - Quiz & Flashcards