Alla inlägg under november 2010

Av Viola Klasson - 30 november 2010 12:05

Hej!


Idag lyser solen högt på himlen och mätaren visar -6 grader. Snön dalar sakta ner och det har under helgen hunnit komma en del snö.


Veckan som gick bestod av mycket jobb. Har pratat med Sanna och har fått bekräftat att jag inte behöver vara orolig över jobb när mitt vikariat går ut. Känns riktigt bra och en stor sten föll från hjärtat! :-) <3


I fredags vart det hockey med vän Peter och min systerson Theodore. Det var en bra match då Visby/Roma vann med 11-3. Systersonen på 5 år hade tippat 10-2. ;-)

Lördagen så jobbade jag 7-11. Delade mitt 7-15 pass med Pernilla. Så jag fick tid över att ta mig hem och plocka fram julsakerna och fick upp några ljusstakar iaf. Värmeljus finns det överallt pga att det är så jäkla kallt i lägenheten. Gotlandshem bryr sig inte så mycket om sina hyresgäster vill jag lova.. Fryser ju varje kväll i princip. :(

Efter det så åkte jag ut på landet med Peter, Jenny och hennes son Melwin. Vi åkte ut till Hall och firade Ingemar som blev 30 år i torsdags. Grattis igen!  :-)

Fullt hus där och många glada skratt och allt möjligt blev det med många fina vänner där! Lyckligt lottad är man som är omringad av så mycket fina människor i sitt liv! :-) <3 Kärlek till er! <3

Söndagen var det jobb 7-15 igen och sen var jag hemma hos Kalle och Danne och tog det lugnt. Var rejält trött pga av lite sömn under helgen. Men det är värt att vara trött när man haft så roligt! :-)


Igår var det utbildning med jobbet på Kanonen. Vi satt uppdelade i grupper och diskuterade bra och dåliga saker som händer, och sånt som vi måste bättra oss på. + att vi ska bli bättre på att berömma varandra när man gör något bra! Väldigt viktigt! :-)


I veckan ska jag försöka hinna med lite julklappshandel. Måste skriva ner en lista på vad jag ska köpa till alla. Dags nu! :-) Jobbar endast Torsdag kväll och Söndag morgon. :-) Skönt att hinna med lite annat än bara jobb. 


Får se om Erik lyckas ta sig in till stan ikväll. Tanken är att det ska bli lite biljard-spelande. Får se om vi är så bra som vi utgett oss för att vara. Ha ha, kul lär det bli iaf! ;-) Om inte annat så lär man skratta gott åt varann. :-)


Nästa Måndag blir det pulkaåkning i nån backe vid snäck med alla maxi-folk som vill och kan. :-) Kan blir riktigt roligt tror jag! ;-) <3


Nu blir det lite kaffe. 


Puss <3

Av Viola Klasson - 22 november 2010 22:42

Helgen som gått har varit en av de bästa på länge! :-)

Fredagen hoppade jag in några timmar extra trots att jag var ledig. Syster Ida fyllde år då! Grattis igen! :-)


Lördagen började med att Eva Johansson kom till mig med sina saker till kvällen. Tanken var att hon skulle sovit hos mig från Lördag-Söndag men det blev lite ändrade planer för henne till sist. Hur som helst så kom hon till mig och så skjutsade hennes snälla kille Andreas oss ner på stan där vi mötte upp Helena Kallin. Under några timmar blev det en del sista shopping och lite lunch på McDonalds. 

Efter det åkte vi hem och gjorde oss fest-klara. Helena med sambo kom och hämtade upp oss och skjutsade oss tjejer hem till Eva Widing som hade förfest hos sig. Riktigt kul var det! Blev dricka där och så sjöng vi för Eva som fyllde år. :-) 

Därefter hade Urban beställt några taxi-bilar som tog oss ner till Tott Hotell. 


Väl på Tott så började det med Mingel och fördrink i väntan på att alla skulle komma. Ledninggruppen men Dino i spetsen och konfrenciererna Jakob och Johannes från Radio Gotland gjorde sin speciella dans-entré med solbrillor. :-)

Därefter kom Sandra (tidigare maxian) och en tjej till från Form Fitness (tror jag) och dansade Zumba för oss som även vi fick testa på, i den mån det gick pga trängseln som var i rummet vid baren. :-P

Efter det vankades det middag för 100 personer i rummet intill. Förrätten bestod av lite sallad, dressing, en boll av lax och ett grissini-bröd. Varmrätten var det oxfile med potatiskaka, sås och grönsaker. Och sen desserten på det. Vin till maten för de flesta. Cider kunde man också få.

Under middagen delades det ut den ena utmärkelsen efter den andra. Bla. annat, årets Rookie, årets musfälla, och det stora priset årets Maxian. :-) 

En kille som var mimare och kroppsillusionist blandat med stå-upp komik gjorde ett nummer och Micke maskin (har varit med i Talang tidigare) gjorde ett nummer som robot och ett nummer med en gigantisk ring som han stod i och snurrade runt ett antal varv. Lite skumpa fick man på det. Efter middagen och allt vad det innebar så var det party fram till klockan 03.00 när hotellet stängde. Ett 20-tal ca åkte taxi hem till Dino där det var efterfest till in på morgonsidan. Sista personerna hade gått hem klockan 08.00 Jag tog mig hemåt vid 6-tiden för att få ett antal timmars välbehövlig sömn. 


<3<3<3 STORT TACK TILL ALLA SOM GJORDE KVÄLLEN SÅ BRA OCH MINNESVÄRD! NI ÄR ALLA FANTASTISKA OCH UNDERBARA! KÄRLEK TILL ER! <3<3<3


Igår var det bakisdag. Tog det lugnt större delen av dagen sen vart det middag hos syster och Micke. Mys med dom och några som var där sen gick jag hem kl 22 och sussade gott. 

Har varit seg även idag faktiskt. Inte bra när sviterna av festen sitter i två dagar, ha ha. ;-)


Nu blir det snart sängen för jobb resten av veckan.


Puss och kram på er! <3

Av Viola Klasson - 17 november 2010 00:15

Var det som helgen som gått bestod av. 

Jobbade kassa-stängning i Fredags där det var Idol-kväll i kassan. Nice att kunna lyssna på när dom sjunger samtidigt som man jobbar. 

Lördagen började med jobb från 7-15. Därefter gick jag hem och vilade och åt lite mat, sen kom Eva hem till mig. Kollade min lägenhet och sen åkte vi och hämtade upp Tindra på vägen till kvällens händelse. Sex-party stod på listan hos Jennie från jobbet. Ett gäng på 15 st glada tjejer (Hälften var maxi-brudar) som satt där och lekte med diverse grejer och som hade riktigt kul. ;-) Därefter åkte jag hem och sov när de flesta andra drog till krogen. Jag började ju kl 7 dagen efter så det blev en nykter men rolig kväll. :-) Tack alla tjejer! :-)

Söndagen kallade plikten kl 7 på jobbet. Blev en full dag med massor av kunder som skulle handla fars dags-presenter mm. Tiden gick fort iaf. Stort tack till Helle som kom in tidigare för att hjälpa mig i kaoset. Guld värt var det! 

Efter jobbet åkte jag ut till Klinte och gav min morfar en fin blomma och ett lott-paket. Har ju växt upp med honom som en far så det faller sig naturligt att fira honom på Fars Dag! 


Igår och idag har det varit jobb för hela slanten. Sovmorgon i förmiddags och pratade en timme med en gammal vän i telefon ikväll. Länge sen man talades vid, men trevligt var det! Något man måste göra oftare. Får bättra mig helt klart! 


Nu är jag ledig i hela fem dagar. Galet underbart att hinna med lite annat än bara jobba. Städa och tvätta ska det göras i dagarna. Måste ner på stan och hitta något fint till personal-festen på Lördag. Vet inte riktigt än vad jag ska sätta på mig.. Får fundera lite till och se om jag hittar någe fint.. :-) Ser iaf fram emot en riktigt kul kväll med detta underbart härliga gäng man har äran att jobba tillsammans med! Dom är alla helt fantastiska på sitt sätt! <3

Dino säger att lördag-kvällen kommer bli årets snackis och gå till historien så förväntningarna är höga vill jag lova er. ;-) 


Borde gå och lägga mig men är inge trött riktigt än.. Blir nog att lägga mig och läsa lite i min twilight-bok och försöka bli trött. 


Avslutar med ett stort grattis till Fredrik och Tina som fick sin efterlängtade lilla dotter idag! :-)


Over and out.






<3 God Damn You´re Beautiful <3

Av Viola Klasson - 8 november 2010 23:47

Så sjunger Bruno Mars i sin härliga senaste låt.. :-)


Sitter här hemma nu och funderar på lite saker.. 


Livet i allmänhet! Hur man har det nu, vad man har för tankar och funderingar om hur ens framtid kommer att bli. Vad man vill göra och vilka planer som skall sättas i verket.


Eget boende, är fixat! Har ju min etta som jag trivs finfint i. Har en del saker att fixa ännu som jag behöver och lite annat, men det är sånt man får ta då man har lite tid över från tex jobb och annat..


Jobb, har mitt vikariat till den 1:a Februari ca. Därefter har jag ingen aning om hur det ser ut. Ska ta ett snack med chefen och kolla läget. Behöver ju veta i tid hur det ser ut innan det börjar dra ihop sig..    Sen är ju frågan vad man vill fortsätta jobba med i livet.. Tanken är väl inte att va på Maxi tills man blir gammal, men det är ett fantastiskt bra ställe med helt underbara arbetskamrater. Jag trivs superbra och vill gärna ha massa arbete efter mitt vikariat är slut. 

Får man inte mera jobb så blir det väl att börja stämpla och söka nytt men det är inget jag vill göra eller ser fram emot.. Den dagen blir en sorgens dag när den infinner sig.. 


Körkortet, måste fixas! Har varit alldeles för lat på det planet både vad det gäller pluggningen och körningen. Sen är jag en fegis när det gäller halkan som börjar infinna sig nu.. Måste ut o trän-köra i vinter så man kan fixa det till våren! Är ju i behov utav det, och vill känna frihetskänslan man får när man fått lappen. Målet i livet finns än..


Singel, är jag ännu.. Det finns en speciell människa som har sin plats i mitt hjärta. Någon jag tycker (och alltid har tyckt) väldigt mycket om.. Har försökt glömma honom men det känns omöjligt då man ständigt blir påmind om vissa saker, minnen, som värmer ända in i själen.. Lever på hoppet ett tag till tror jag, kan ju inte släppa taget.. Det går bara inte..  


Vännerna, är dem man lever för. Dom betyder verkligen allt och finns där närhelst man behöver dem! <3 Känner ibland att jag är alldeles för dålig på att höra av mig till vissa. Man jobbar mycket och lägger tiden på andra saker.. Ska bättra mig på att höra av mig till er som det gäller och få upp kontakten igen. Man skäms för att det går så lång tid.. Även om man är fullt upptagen så måste man ta sig tiden att ses, om så bara för en liten stund. Det betyder så mycket för mig att ha mina fina hjärtevänner runt om mig, och ni har alla varsin plats i mitt hjärta! <3 Ni ska alla veta att även om jag är dålig på att höra av så finns ni alla i mina tankar! <3 I Love you! <3



Såhär man har tänkt nu, men finns även mycket andra grejer kvar att fundera över.. Framtiden är stor och mycket händer hela tiden.. Ska jobba på prövningar och lösningar som gör livet till det bästa tänkbara.

Nu blir det sängen. 


Puss & kram! <3


<3 <3 <3 KÄRLEK <3 <3 <3

Ovido - Quiz & Flashcards