Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

4 månader..

Av Viola Klasson - 30 maj 2012 23:08

..har nu gått sedan himlen fick en vacker ängel.

4 långa månader som jag inte fått höra rösten från, eller fått ett enda sms av den person som jag hade som mest kontakt med.. Vi kunde höras flera gånger om dan ibland. Prata timtal i telefon eller länge på datorn. Vi delade allt. Nästan..  Och när vi sågs.. Oj vad kul vi hade! <3

4 månader av otroligt stor sorg och saknad.. Fy fasen vad jobbigt det känns...

Jag känner själv att jag är ganska så stark, och är nog starkare än många andra.. Men ibland är även jag liten och ynklig och behöver en stor famn att kramas i.. 

Men livet går vidare för oss andra.. Kämpa på!!


Idag blev det en tur på stan med Dessan och härliga lilla Moa. :) Tanken för mig var att shoppa men lilla kräsna jag hittade inga plagg som jag fastnade för. Så sparade lite pengar, he he. :) Efter det tog vi en kaffe hemma hos mig, innan vi alla skulle iväg igen åt varsitt håll. 


Jag begav mig hem till min syster som var hemma från sjukhuset några timmar på permission. Hon har fått diabetes, och har varit sjuk den senaste veckan. Problem med högt blodsocker, och problem med andra värden i kroppen som inte är bra bland annat. Så sjukhuset behåller henne någon dag till för observation, men hon får nu lite permis varje dag. Hon hälsar så mycket till alla som tänker på henne och som hör av sig och visar sin omtanke. 

Jag sällskapade henne på bussen ner till sjukan för att hon skulle slippa åka själv ner, och sen var det raka spåret till bilskolan för att gå handledarkurs så att jag kan köra med lite fler personer. Inte bara med Kalle. Kursen var bra och lite nytt lärde man sig. Nu jäklar skall det sättas fart med detta. Är hög tid nu att fixa det klart. Friheten efterlängtas. 


Nu börjar sängen locka väldigt mycket. Är en dag imorgon också.

Sov så gott alla!

Puss på alla mina fina <3

 
 
ullie

ullie

30 maj 2012 23:34

Lilla söta usch va jobbigt kramar om !!! <3
ja du man kommer inte över det.. det bara bleknar en aning livet e så grymt och orättvist i bland. tänker på min moster me hon dog så tidigt oxå . :/
va kul att du tar körkortet snart lycka till!!
Ja håller alla tummar för syster och hoppas hon piggar på sej. nog för vi hälsat men gör det gien :)
må så gott kram kram

http://weberskold.blogg.se

Viola Klasson

31 maj 2012 21:33

Tack!

 
ullie

ullie

31 maj 2012 22:44

hihih ja det e bra :D
tittar ju inte in här så ofta så ja hade nog missat om du inte skrev.. skriv du tillbaka i min så ser ja om du vill kram igen

http://weberskold.blogg.se

 
ullie

ullie

31 maj 2012 23:25

ha ha nej men då så e du välkommen lite oftare nu då =)

Tack det e så kul att skriva..
så gör de "stor"a som skriver blogg för att då har man alltid läsare till sin blogg så man besöker varandras o skriver i deras ett litet inlägg och får tillbaka har fått många nya besökare pga det :) Men ja ja tack gulliga balkongen blev väl sådär men men hi hi
kram nu e det natti här

http://weberskold.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viola Klasson - 19 juli 2012 13:00

..till en fyra veckor lång härlig semester. :) Ska bli så skönt att bara släppa allt och koppla av! :) Ta dagen som den kommer och umgås med dem finaste man kan tänka sig! :) Men denna semester blir inte som den brukar vara. Jag har ju haft som ...

Av Viola Klasson - 5 juli 2012 13:18

4 veckors semester! :) Ska bli helt underbart att få vara helt ledig och njuta av alla fina människor som jag ska träffa och umgås med. :) Så underbart att bara ta dagarna som de kommer. Inte så mycket planering bortsett från eventuella resor till fa...

Av Viola Klasson - 25 juni 2012 15:29

Regnet öser ner utanför.. En bättre ledig dag kunde man haft.. Humöret är inte på topp och har nära till tårar idag.. Vet inte riktigt vad det är med mig ibland.. Men då saknaden av moster är stor, och jag har min cancersjuka kollega i tankarna hela ...

Av Viola Klasson - 15 juni 2012 13:26

Sommaren startades med att delta i Tjejruset med ett gäng fina kollegor. :) 5,2 km skulle klaras av, och det gjorde vi bra. Några sprang, och några gick. Vi var bra uppdelade och alla klarade sin bit väldigt bra! :) Riktigt kul var det. Alla fick med...

Av Viola Klasson - 10 maj 2012 12:43

Hoppas jag iaf. :) Det är bättre väder nu och det blåser äntligen varma härliga vindar. Nu är sommaren inte långt borta. Underbart! :)   Tiden går fort märker man. Redan 10 Maj idag. Man hinner inte riktigt med.. Jag jobbar och sliter och det...

Ovido - Quiz & Flashcards