Alla inlägg under januari 2011

Av Viola Klasson - 18 januari 2011 23:03

Två gånger på två dagar på jobbet. :-)


Igår kom det fram en äldre herre till mig när jag stod i förbutiken. Han började sitt ärende med: - Hej du vackra kvinna! :-) Blev glad och såklart smickrad. Hade han varit typ 50 år yngre och good-looking med så, haha. ;-) Nä men glad blir man definitivt när någon säger så. :-)


Idag så kom Jennie och berättade att hon och jag ska få åka till Sthlm över två dagar i Februari för att gå på utbildning med ett gäng andra maxianer från andra butiker i Sverige. Svenska Spel är det som håller i det och det kommer att äga rum på Annexet/Globen. Det kommer även bli att gå på matchen mellan Sverige-Tjeckien på kvällen. Lär bli en upplevelse. :-) Hotellboende, maten och resan ingår. I love my work!! Ska bli riktigt kul att få lite lyx i vardagen! :-) <3 


Vi får se om jag lyckas hålla mig ledig i helgen. Hänger på om Helle blir frisk från sin kräksjuka. Här gör man allt för att hålla sig frisk så länge det går!!


Snart är det dags för sängen. Jobba 11-20 imorn. Lär bli lagom segt känner jag på mig. 


Godnatt alla! Puss <3


Av Viola Klasson - 13 januari 2011 23:37

Och äntligen kom dagen då jag kunde gå hemma och njuta av att vara ledig. Men istället så städade jag och därefter fick jag sällskap på stan av söta tjejen Veronica med urgulliga dottern Sandra. Jättemysigt blev det! :-)


Efter stadstrippen så kom jag hem, surfade lite och sen var det ner och sätta igång med tvätten. Pratat med underbara Johanna och Ingemar på msn. Vart en trevlig stund med dem! :-) 


Nu väntar snart sängen. Imorgon ska jag hämta systerdotter på hennes skola, mysa med henne hela dagen och sen blir det att gå på hockey med henne o hennes syskon, syster Ida, Micke och Peter. Ska bli skoj! :-) Felicia ska sova över hos mig, och sen blir det jobb igen ett par dar framöver. Fulla veckor resten av Januari. Ska hinna med lite fest också är det tänkt. Och så har jag en umgängeskväll med vänner att planera. ;-)


Natti natti

Puss & Kram <3

Av Viola Klasson - 12 januari 2011 23:20

Varje gång som man har en dag ledig från jobbet så blir man inringd iaf. Antingen för att det är många som är sjuka, kris o hej och hå.. Eller för att någon inte satt in folk när dom borde... Det är i såna lägen som jag och Jennie rycker in och räddar situationen. Vet inte vad dom skulle göra utan oss. Stjärnor i kanten till oss för det! :-)


Så min dag som skulle bestått av städ, tvätt och fika blev istället sovmorgon, jobb och umgänge med vänner. Men det funkade det med. Tvätt-tiden är bokad till imorgon kväll och dammsugaren skall tas fram och användas imorgon förmiddag. Tänkte ta mig ner på stan en sväng också. Får se om Erik vill göra mig sällskap på en fika då istället. 


Nu skall jag kika färdigt på nätet, och sen blir det sängen. 


Puss o godnatt! <3

Av Viola Klasson - 11 januari 2011 23:33

Har nu plöjt mig igenom en 7 dagars vecka av jobb. Många som varit sjuka på senaste så man har fått sina kortpass utbytta mot långpass och hoppat in på egentligen lediga dagar. Har blivit extra stängningar av kassan och öppningar av Förbutiken. Tur att man är så snäll och att man tycker så mycket om sitt jobb och alla underbara kollegor!  Tror faktiskt att dom är världens bästa! Ett grymt härligt gäng är det iaf! :-)

Kassafest är på planeringen med alla som kan från kassan/förbutiken den 12:e Februari. Ett mycket bra initiativ av Helena. Kan blir riktigt skoj! Ser fram emot detta och hoppas att jag inte jobbar då. Om inte annat så tänker jag ta mig dit en stund iaf. :-)

Något annat roligt inom jobbet är att jag nu vet hur min framtid där kommer att se ut. Får 18 fasta timmar i veckan på schemat från ca Februari månad. Känns riktigt bra att veta! Lär ju få ta en del extratimmar också men det gör jag så gärna! :-) Ska bli så skönt att äntligen få ett fast jobb, eller en Tillsvidare-anställning som det heter numera. Känns jättekul! :-)


Ser fram emot en ledig dag imorgon. Ska hinna med att städa min lägenhet och en fika med vännen och kollegan Erik. :-) Borde tvätta också... 


Ska ta mig iväg till norr nån dag och köpa ett gym/gympa-kort på F&S. Måste verkligen komma igång med träningen nu. Min kropp behöver det! 


På Fredag kväll blir det hockey med Peter och några till. Och såklart systersonen Theodore, hockey-fantasten nr 1. :-) 


Borde nog krypa i säng nu, men är ju inte speciellt trött egentligen.. Får läsa lite i Twilight-boken. :-)


**************************************************
***********************************************

<3 <3 <3 Är lyckligt lottad att jag har så många fina vänner i mitt liv. Ni betyder alla väldigt mycket för mig ska ni veta! Mer än ni anar! Kärlek till er! <3 <3 <3

**************************************************
***********************************************

Stort Grattis till alla de lyckliga som vunnit idag på postnr 62145 i Visby när Grannyran slog till idag. 159 härliga miljoner ska delas ut under veckan. :-)


PUSS <3

Av Viola Klasson - 6 januari 2011 00:15

Dagen for snabbt iväg och innan jag visste ordet av det var jag på jobbet och var där till stängning. Skönt att ha Aris kvar till kl 20, så jag hann med mycket innan han gick. Det konstiga är att man ändå lyckas komma på att jag glömt stänga av tv-apparaterna och reklamskylten.. Men det är bevis på hur sällan jag stänger i Förbutiken.. Hade ju full koll på spel-gubbarna så att dom fick slippa köa in i sista minuten av kvällen.. För övrigt gick allt som smort.


Dagens roligaste citat, hittade jag på min kollega Pernillas status-uppdatering på Facebook. 

Citatet lyder såhär:


" Om livet känns lite tungt och dagarna inte blir som man vill, se då på livet som en hanhund. Kan det inte ätas eller knullas, så pissa på det & gå vidare". 


Så klockrent alltså. ;-) 


Imorgon och på Fredag är det stängning igen på jobbet med dom bästa, Jennie och min namne Wiola. :-) Vilket innebär tjejkväll och en massa bus. 


Nu ska jag göra ett försök att krypa ner i sängen. Får lägga mig med Twilight-boken så kanske jag slocknar om ett par timmar.. Har jättekonstiga sömn-problem just nu.. Har varit så ett par dagar.. Skitjobbigt!! 


Puss till alla fina vänner, familj, kollegor och alla ni andra! <3

Av Viola Klasson - 4 januari 2011 23:50

Årets första vecka har hittills börjat lugnt. Jobbade 14-19.30 igår. Skulle slutat kl 19 men stannade en halvtimme för att täcka upp under sista rasttiden. Snäll som man är! :-)


Idag har jag varit barnvakt åt mina syskon-barn Felicia och Albin. Felicia som är äldsta barnet är fyllda 7 år, och Albin som är minst är 3 år. Blev filmtime med dom i eftermiddag medans deras far Micke var iväg med mellanbarnet Theodore 5 år, hos örondoktorn på lasarettet för koll. 

När dom kommit hem så blev jag kvar på lite mat, spel-mys och trevligt umgänge. Alltid lika mysigt. Fick min försenade julklapp av dem idag. En sån där värmeljuslykta där man ovanpå häller lite doftolja som gör att det doftar gott i hela hemmet när man tänt ett ljus undertill. Delfiner var det på den! Jättefin! :-)


Kom nyligen hem från dem och har hunnit kolla runt lite här. 


Har en 7 dagars jobbvecka framför mig nu så det var riktigt skönt att bara va och mysa lite idag med syster o familjen. Har fått mina pass ändrade både imorgon och på torsdag. Så nu ska jag stänga förbutiken imorgon, stänga kassan på torsdag och fredag, öppna förbutiken på Lördag och Söndag och jobba eftermiddag/kvällspass på Måndag och Tisdag. Därefter är jag ledig fem dagar på schemat som det ser ut. Lär behöva dom dagarna att göra annat på. Måste ta mig tid att ta mig iväg och köpa träningskortet på F&S och ta itu med pluggandet till körkortet igen. Det där jäkla körkortet alltså.. Har kämpat med det länge, men jag tappade suget för ett bra tag sedan.. Måste hitta den där gnistan igen och ta tag i det på allvar. Målet är att ha det i handen innan denna sommar. Får se hur det går med det!! Wish me luck! 


Har en saknad inom mig som inte släpper mig.. En saknad av att finna den saknade pusselbiten i mitt liv.. Någon som sett till den? Kan vara så att det är en man jag behöver i mitt liv.. Det är iaf en god början! Men dom bästa växer inte på träd har jag märkt.. Dags att ta tag i det med och hittade den saknade pusselbiten i mitt hjärta... Detta nya året ska fyllas upp av saknade pusselbitar. Det är ett mål att ha under 2011 för min del! <3   


* Kärlek till alla mina nära och kära! *     


Av Viola Klasson - 2 januari 2011 13:44

Nyårsafton blev en lååång dag. Började med jobb från 9-18 först. Dagen rullade på ganska fort faktiskt och var relativt pigg hela dagen. Efter det fick jag skjuts av en vän ut till Vänge, för att kunna påbörja nyårsfirandet med Syster Ida, Micke och deras tre barn, + jonas, Linda, Björn, Kristina och Camilla. Mysigt! :-)

När jag kom dit så hade dom hunnit med fördrinken bara, och höll på med maten, så jag hade inte missat så mycket. Jag lyckas alltid komma sent på nyår då jag oftast alltid jobbar. 

Efter det så satte vi oss till bords. Blev tre rätters middag och lite annat som tex ostbricka som serverades in på natten. Förrätten bestod av Jordärtskockssoppa, med tillbehör. Riktigt gott var det. Varmrätten vart det Oxfilé med klyftpotatis, sås o grönsaker. Och till efterrätt var det vaniljpannacotta med jordgubbar o kaffe till. Väldigt mätt i magen blev man. Vankades en del dryck under kvällen. Cider, vin, drinkar och natten avslöts med några hot shots. ;-)   

Tolv-slaget kom och dem enda raketer vi såg var närmsta grannens. Det snöade så mycket så vi såg endast ljussken av dem som sköts längre bort. Men med lite skumpa och härligt sällskap så vart det hur bra som helst ändå. 

Kom i säng runt 5 tiden på morgonen och sen var man uppe igen innan kl 12, efter väckning av syskonbarnen. 

Kom in till stan igen runt kl 15.30 på eftermiddagen. La mig på systers soffa med en filt och myste med henne och barnen en stund. Vid 17-tiden gick jag hem o pysslade lite, och sen avslöts kvällen på jobbet med inventering mellan 19-23. 


<3 Tackar alla för ett roligt och mysigt nyårsfirande!   


Nu har vi ett nytt år framför oss med allt vad det innebär. Hoppas på massa roliga händelser och annat. Nytt år, nya möjligheter! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards