Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Viola Klasson - 6 augusti 2011 20:42

Jösses vad tiden går fort! Två veckor har passerat sedan man var tillbaka igen på jobbet efter semestern. Massvis med kunder och kaos är några helt galna faktorer, som gör att dagarna flyger förbi. Men kul är det och tiden går fort! Efter varje arbetspass är man helt slut, och kroppen hålls igång. Speciellt i förbutiken med allt spring som är där inne. Vi fick mycket beröm av cheferna när vi jobbade för en vecka sedan. En Fredag där ingenting var sig likt, och allt som kunde gå fel gick fel. Hela Maxi var utslaget pga att det varit åskväder med medföljande strömavbrott. Alla tekniska grejer la av och det rådde hysteri bland kunderna. Men personalen skötte sig exemplariskt och gjorde allt för att underlätta för kunderna så mycket som möjligt. Grymt jobbat allihopa!




Beställningarna och det ansvaret går bra för mig och jag har haft bra samarbete med Ulf som jag kan be om tips o råd om jag behöver det! Nu försvinner han på semester en vecka så nu får jag klara mig själv tills Malle är tillbaka vecka 33. Det kommer gå super. Har en vecka framför mig med nästan bara långpass, så då kommer jag ha bra koll på läget hoppas jag. :) 


På måndag kommer även några fina på besök några dagar. :)


Den här veckan började bra. Var iväg och såg Takida och Europes Tältturné med lillebror Micke och vännen Peter. En oförglömlig afton med en massa bra musik, härliga solon och härligt sällskap.:) Grym känsla när 3500 st sjunger allsång till deras största låtar. *Rysningsfaktor* ;) Bilder och filmklipp finns på FB.


I Tisdags var jag ute och åt på Restaurang Trädgårn med kollegorna Jennie, Tindra, Jennifer, Robin o Johan. Senare på kvällen kom även Nicoline och Svante dit och gjorde oss sällskap. :)

Maten där blev en häftig upplevelse. Vi valde att sitta på terassen högst upp, med havsutsikt. :) Där beställde vi mat som tillhörde menyn som heter Black Rock Grill. Med det menas att du beställer in kött eller fisk, och diverse tillbehör. På fatet får du in en stor lavasten som är 400 grader varm, som du själv får tillaga köttet/fisken på precis så som du vill ha det, innan du sedan äter den med resterande av vad du har beställt till.  För min del blev det Lax, klyftpotatis, aioli och baconlindad sparris, och till det även ett glas vitt vin. Maten var god och upplevelsen var helt klart tuff. Lite underligt, men roligt att testa på. Detta kan jag varmt rekommendera alla att prova på! :) Det blev ju en rätt dyr historia, men helt klart värt det! :)  Spana in detta här:  www.tradgarnvisby.se  :) Bilder finns även i mitt senaste album på Facebook. :)

Kvällen i övrigt var jättemysig och sällskapet var på gott humör allihopa! :) Jag lämnade gänget efter middagen, då jag var den enda som började kl 07 dagen efter. De andra gick vidare till Bageriet och fortsatte kvällen där. :)


Resten av veckan har rullat på med mestadels jobb. Igår var jag iväg på Diversehallen med en vän och handlade lite bebiskläder. Hon väntar litet i November. :) Efter det blev det en tur till Rusta, för att lunchsällskapa lillebror som har sommarjobb där. :) Därefter cyklade jag hem igen och tog det lugnt en stund. Sen fick jag svänga ihop en paj, och göra ett stopp i affären. Fick fikabesök av vännerna Ingemar och Wictoria på eftermiddagen! :) Mysigt! :)

På kvällen sen åkte jag med Kalle ut till Levide och grillade med fina vänner och bekanta där! :) Jättemysigt var det och man har alltid lika roligt i deras sällskap! :)


Och dagen idag bestod av jobb 10-18, med endast 40 minuters rast. Lämnade kvar en fikarast som jag helt glömde bort sen pga all stress, och när jag kom ihåg den så hade jag endast en timme kvar att jobba. Ingen mening att ta den då. Så det var fullt ös hela dagen. Kom hem och tog en välbehövlig dusch och åt lite. Sen har jag bara tagit det lugnt, lyssnat på musik och druckit kaffe. :) 

Imorgon är det jobb igen 7-15 så det blir en tidig kväll ikväll för att orka. Tur att det är Söndag imorgon, då är det lugnt hela morgonen iaf. :) 

Är egentligen riktigt sugen på att gå ut och dansa, men det får skjutas på lite till. :P Krogkväll med vännerna finns på planeringen, och även en kräftskiva. :)


Har tankar på en fin vän och kollega till mig som i September kommer att lämna Maxi och ön, för att prova vingarna i USA ett år till att börja med. Han ser fram emot det och jag tror att det kommer bli riktigt bra för honom. Kommer dock sakna honom en massa men önskar honom stort lycka till.

Även en annan god vän ska lämna ön för att testa på livet på fastlandet. Hon skall söka jobb och testa på hur livet går att leva där. Möjligheterna är ju större på fastlandet än på lilla Gotland. Jag hoppas att allt kommer att gå bra och att hon kommer att trivas. Om inte annat så återvänder hon igen. :) I'm gonna miss you honey!


Nu blir det att se vad tvn bjuder att se på innan det är sängdags. 


Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards