Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Viola Klasson - 21 juli 2011 21:39

Då var det bara hemresan kvar, sen är semestern nästan över, sånär som på Lördag och Söndag som skall spenderas också.

Imorgon då så börjar avfärden från Kumla kl 11.05 till Örebro med bussen. Vänta där i stan i 45 minuter för att sedan ta nästa buss till Stockholm. 12.30-14-45 är man då fast i en varm buss med andra resenärer och mitt härliga gäng. Väl inne i storstan så har vi 1 timme och 45 minuter att fördriva innan båtbussen går till Nynäs kl 16.35 Båten lämnar hamnen kl 18.20 och kl 21.30 så är jag åter på gotländsk mark. :) Ska faktiskt bli skönt att komma hem. Har varit underbart med ledighet och allt vad det har inneburit, men jag saknar ju alla hemma lite också faktiskt. Så snart dags att komma in i dem gamla vanorna igen. Jobbet som hägrar på Måndag. Har ju såklart saknat mina maxianer med. :)


Anledningen till att jag får agera reseledare imorgon är dels för att jag har stenkoll på alla tider, hur vi åker och hur vi hittar. Boende är fixat till gästerna då dom får låna min lägenhet när dom är här. Och skjuts är ordnad från hamnen. :)

Moster hittar ju egentligen men då hon har lite mycket att tänka på, och hennes kille inte har varit på Gotland sen han var liten så fick jag ansvaret att ordna så att vi tryggt kommer hem till ön. :)


Dagen idag bestod av att besöka Mariebergs Köpcentrum med lillebror. Det blev en hel del shopping och vi började med att besöka Elgiganten Megastore och Mediamarkt. Han som älskar allt vad teknikprylar innebär (datorer, telefoni, tv och ljud) så blev han ju helt till sig av alla fina grejer som vi såg.

Det häftigaste där var 70"s tvn och kylskåpet där framsidan var Englands flagga.

Efter dom affärerna så hade vi 100 st till att besöka. Vart ju inte att vi gick in i alla, men alla som intresserade oss iaf. Fick även njuta av 5 minuters massage i en vilofåtölj mitt i centret. Finfint! :)

Lunchen där blev fläskfile med stekt potatis, skysås och bearnaisesås. Mumsigt! :) Lite kaffe och Islatte gick i oss också. :) 

Jag fick med mig hem två linnen, en bh, trosor och en gemensam present till Linnéa, bestående av två kylskåpsmagneter och en nyckelring. Och Micke köpte två t-shirtar, ett par shorts, en parfym mm. :)

Tack Micke för en mysig dag! :)


Hoppas alla får en skön helg! :) 


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards