Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Viola Klasson - 9 mars 2011 23:00

Idag har jag njutit av att vara ledig! Underbart skönt ibland att bara vara hemma och inte ha några förpliktelser att göra något. Städade igår efter jobbet och gjorde fint här hemma, för att jag skulle slippa den biten idag. :) 

Så det blev en promenad med Kalle idag till Linds i blåsten för att köpa lite nya växter. Lyckas alltid döda mina blommor. Vet inte vad jag gör för fel.. Kanske skulle börja prata med dem och se om det hjälper.. Ha ha.. Nä det kanske är lite växtnäring som behövs bara. Vattna är jag noga med.   


Igår hade vi möte med Förbutiksgänget på jobbet. Vi pratade om allt möjligt och kom fram till en hel del bra saker som ska göras, och en del som ska förbättras. Jag ska få lära mig en del beställningsansvar inom Fast Food vilket känns väldigt bra. Vill ha lite eget ansvar så nu får jag chansen att visa ordentligt vad jag kan! :)

Mjukglass-maskinen på jobbet kommer igång i veckan också så nu är det stor längtan till våren/sommaren. :) Ser fram emot 4 veckors välbehövlig semester i Juli.   


En kollega tog hem 13 rätt på Stryktipset i helgen vilket gav henne 465.000 kr. Galet, men åh så skoj för henne! Lika gammal som mig och har en dotter på nyligen fyllda ett år. Hon är välförtjänt dom pengarna! Riktigt kul! :) 


Dessan var förbi på fika igår eftermiddag. Kaffe och semlor från maxi blev det. Semmeldagen var det ju, då får man passa på. Även fast man fusk-köpt såna en gång tidigare. ;)   


Nu har min syster från Jönköping flyttat med familjen till Turkiet. Blandade känslor över detta. Dom har iaf kommit dit och allt har hitills gått bra. Resa ska planeras för att någon gång åka dit och hälsa på. :) Önskar dem stort lycka till att bo därnere!   


Min andra syster har jag nominerat till att kunna vinna en plats på Gry´s Tjejplan. Ni vet den resan som Mix Megapol gör reklam för. Hoppas hon har en chans att vinna! Vore välbehövligt för henne att få komma iväg och samla ny energi och lite härlig avkoppling! :)   


Just nu planeras det middag med vänner på min födelsedag. Och eventuellt blir det att dra ihop gänget och ta en tripp till Hela Hallen Gungar i Hemse samma helg. Skulle varit skoj faktiskt.       


Snart dags för sängen!   


<3 Kärlek och omtanke till mina vänner, nära och kära! <3   


Puss och godnatt! <3   

Ovido - Quiz & Flashcards